Forbis Group: rewitalizacja lekarstwem na kryzys

Butiku Versace

Butik Versace

– Na konkurencyjnym rynku powierzchni handlowych rywalizację o klienta wygrać mogą te obiekty, które stale się rozwijają i dostarczają coraz to nowsze rozwiązania zgodne z oczekiwaniami klientów. Dla centrów handlowych funkcjonujących już przez pewien czas na rynku rewitalizacja jest jedynym sposobem na wygranie walki z debiutującymi centrami – uważają przedstawiciele Forbis Group.

– Czas w branży nieruchomości komercyjnych płynie szybciej. Mimo rosnącego nasycenia w niektórych regionach, popyt na nowe powierzchnie utrzymuje się na wysokim poziomie. Ewoluują zwyczaje zakupowe Polaków. Ludzie coraz częściej w galeriach spotykają się ze znajomymi, korzystają z usług dodanych.

– Konieczność dostosowania się do zmiennych realiów rynkowych sprawia, że coraz więcej centrów handlowych przechodzi wizualne metamorfozy. Rewitalizacje to widoczny efekt rosnącej konkurencji – jest bowiem doskonałą okazją do zwiększenia wolumenu powierzchni, zmiany profilu obiektu i wymiany najemców – mówi Mateusz Laskowski, Dyrektor Operacyjny Forbis Group.

Jak wynika z raportu Jones Lang LaSalle, w latach 2011-13 230 tys. metrów kwadratowych nowych powierzchni powstało właśnie w ramach rozbudowy takich obiektów, jak Galeria Mokotów w Warszawie, Silesia City Center w Katowicach, czy Riviera w Gdyni. Rozbudowa pozwala powiększyć stan posiadania i tym samym obronić się przed konkurencją.

Ostatnio coraz bardziej widoczny staje się kierunek specjalizacji galerii handlowych pod kątem określonych grup docelowych klientów. Przykładem jest Nowy Klif w Warszawie, do tej pory pozostający w cieniu pobliskiej Arkadii. Wraz z odświeżonym wyglądem i listą najemców, już jako dom mody celuje w klientów premium. Nowoczesne aranżacje z wykorzystaniem innowacyjnych materiałów, utrzymane w jasnej kolorystyce, niemal sterylne, pozycjonują obiekt jako ekskluzywny. Podobny zabieg zastosowano w Galerii Mokotów, w której dla prestiżowych marek zagospodarowano aleję na pierwszym piętrze. Obszar „premium” poprzez odpowiednie zaaranżowanie części wspólnej sprawia wrażenie strefy zamkniętej, odseparowanej od reszty powierzchni.

Kolejnym sposobem na zwiększenie atrakcyjności obiektów komercyjnych jest odpowiednie wykorzystanie części wspólnych, użytkowanych przez wszystkich klientów centrów handlowych.

– Przy porównaniu oferty handlowej różnych galerii, nie widać zasadniczych różnic. To właśnie cały pakiet rozwiązań wokół zakupów daje szansę na nadanie indywidualnych cech obiektu. Dlatego też rewitalizacje centrów handlowych najczęściej obejmują przeprojektowanie food courtów, czy remonty alei sklepowych – tłumaczy Marcin Powierza, Dyrektor Zarządzający Forbis Group.

Renowacje tych elementów ze względu na ich wzmożoną eksploatację są niezbędne. Równocześnie są one tym elementem przestrzeni galerii, który w wyniku odpowiedniego zaaranżowania może nadać całemu obiektowi unikalny charakter.

Rewitalizacja daje szansę umocnienia pozycji centrum handlowego na konkurencyjnym rynku. Sam proces wymaga jednak profesjonalnego podejścia ze strony zarządców i wykonawców. Przebudowa wnętrza to praca na „żywym organizmie”. W normalnie funkcjonującej galerii handlowej prace prowadzone są w godzinach nocnych, kolejno na określonych partiach powierzchni – tak, by klienci nie odczuli dyskomfortu. Realizacja to także długofalowy proces – w przypadku dużej galerii pochłania 3-4 miesiące nieustannej nocnej pracy ekip remontowych. Dlatego też właściciele coraz częściej do tak skomplikowanych projektów angażują specjalistyczne firmy, które oferują kompleksowe usługi – od koncepcji, poprzez dostarczenie materiałów wyposażenia, aż po realizację. Nadzór nad projektem na każdym etapie jego realizacji zapewnia jego sprawne i terminowe wykonanie.

Forbis Group oferuje rozwiązania projektowe dla branży retail. Oferuje projektowanie wnętrz zarówno punktów handlowo-usługowych, jak i części wspólnych w centrach handlowych. Zapewnia kompleksową aranżację i ekspozycję produktów. Wykonuje i dostarcza pełne wyposażenie sklepów, w tym meble sklepowe własnej produkcji.

Reklama

Galeria Jurajska