Bartłomiej Wójtowicz, Outlet Center Retail Management SA
Bartłomiej Wójtowicz, Outlet Center Retail Management SA

O tym, na jakim jakim etapie jest komercjalizacja projektów Outlet Center w Lublinie i Białymstoku, rozmawiamy z Bartłomiejem Wójtowiczem, dyrektorem ds. powierzchni komercyjnych Outlet Center Retail Management SA. 

Czy projekty Outlet Center skierowane są tylko do klientów lokalnych?

Bartłomiej Wójtowicz: – Położenie województw lubelskiego i podlaskiego daje nam możliwości poszerzenia bazy klientów o grupę obywateli Ukrainy i Białorusi, przyjeżdżających do nas regularnie na zakupy. Ponadto zarówno Lublin jak i Białystok to miasta uniwersyteckie, w których coraz więcej jest studentów z ościennych państw, odwiedzanych przecież przez rodziny, a także przez osoby zainteresowane po prostu atrakcyjną ofertą handlową stolic tych województw. Będziemy oczywiście na bieżąco monitorować jaką część naszych klientów stanowić będą goście zza granicy, choć już teraz dzięki posiadanym badaniom, jak choćby danym pochodzącym z dokumentów tax free przedstawianych na przejściach granicznych w województwie lubelskim i białostockim jesteśmy przekonani, że ruch transgraniczny w tym rejonie jest ważny dla właścicieli obiektów handlowych w regionie. I tak ogólna wartość rachunków tax free przedstawianych na granicy w województwie lubelskim rosła skokowo przez ostatnie trzy lata: w roku 2012 w stosunku do roku poprzedniego wzrost ten wynosił 50 proc., w roku 2013 wzrósł zaś o kolejnych 25 proc. Podobną dynamikę wzrostu wykazują dane z przejść granicznych w województwie podlaskim. Jak widać jest to klient, którego nie można zlekceważyć i dlatego planujemy do niego dotrzeć przez dobrze zaplanowane i ukierunkowane działania promocyjne – choć oczywiście nasz główny klient pochodzi z miasta i regionu i to na przyciągnięcie klienta lokalnego przeznaczymy większą część naszego budżetu marketingowego.

Jak przedstawia się oferta zakupowa dla klientów Outlet Center w Lublinie i czy te same marki pojawią się w Białymstoku?

Większość najemców podpisuje umowy najmu w obydwu lokalizacjach, choć zdarzają się wyjątki wynikające z indywidualnych planów rozwoju poszczególnych marek. W obydwu miastach mamy już dość szeroki przekrój kategorii, od mody damskiej i męskiej, przez sport, modę młodzieżową po dekorację wnętrz. W Białymstoku pojawią się u nas takie marki jak Reserved, Cropp, Mohito i Sinsay z grupy LPP S.A, czołowe marki sportowe: Adidas, Reebok, Nike i Puma w salonach partnerskich tych marek, salon Dajar Home, a także salony Diverse, Lavard, Ochnik czy Hexeline. Świetnym uzupełnieniem tej oferty będzie sklep Rossmann. Finalizujemy kolejne umowy, ale oczywiście do czasu złożenia na umowie podpisu przez kontrahenta nie powinniśmy zdradzać szczegółów. W Lublinie do tej listy dołączyć należy firmowe sklepy outletowe tak znanych marek jak Big Star i 4F.

Na jakim etapie jest w tej chwili komercjalizacja obydwu projektów?

Każdy z naszych obiektów Outlet Center posiada rezerwę na rozbudowę, zgodnie z przewidywanym wzrostem popularności u najemców i oczywiście klientów. Zgodnie z deklaracją LPP projekty Outlet Center są jedynymi w tych miastach, w których grupa otworzy sklepy outletowe. To bardzo ważna dla nas deklaracja, potwierdzająca siłę i atrakcyjność naszych projektów. Spotykają się one z entuzjastycznym przyjęciem ze strony najemców, trafiają bowiem w oczekiwania aglomeracji lubelskiej i białostockiej. W tej chwili podpisaliśmy umowy na ponad 2/3 powierzchni Outlet Center, kolejne rozmowy są finalizowane, o czym będziemy na bieżąco informować prasę branżową. Naszym celem jest stworzenie jak najpełniejszej oferty dla klienta odwiedzającego Outlet Center.

Projekty Outlet Center zostaną zaprezentowane podczas Shopping Center Forum 2014 na stoisku 6.5. Więcej szczegółów na temat SCF 2014 Fall Edition znajduje się TUTAJ.