bezpieczeństwo danych

Badania przeprowadzony przez firmę Accenture pokazują że zdecydowana większość amerykańskich i brytyjskich konsumentów uznaje, że pojecie „bezpieczeństwa w sieci” nie istnieje. Prawie połowa nie ma nic przeciwko śledzeniu ich zachowań zakupowych jeśli tylko w zamian otrzymają ciekawe oferty od swoich ulubionych marek i dostawców.

Aż dwie trzecie respondentów deklaruje (64%), że gdy są w tradycyjnych sklepach chcieliby otrzymywać informacje o produktach pasujących do ich preferencji.

Mimo to konsumenci nadal są bardzo ostrożni przy podawaniu swoich danych w sieci:

  • 87% ankietowanych twierdzi ze nie ma odpowiednich narzędzi pozwalających chronić ich prywatne dane w sieci.
  • 64% osób osób jest zaniepokojona faktem że strony internetowe śledzą ich preferencje zakupowe
  • 70% respondentów twierdzi że firmy nie mówią jasno w jakim celu używają informacji o konsumentach, natomiast 68% osób chciałaby wiedzieć co dalej się dzieje z ich danymi.
  • 42% osób twierdzi że sprzedawcy i dostawcy używają ich prywatnych danych w celu przestawienia im jak najlepszych ofert, a 39% twierdzi że ich dane są sprzedawane.

Powiększ obrazek

Accenture-AI-Data-Privacy-Infographic

” W dzisiejszym cyfrowym świecie gdzie konsumenci są ciągle w sieci i posiadają niezliczone możliwości to firmy muszą dopasowywać swoje technologie oraz strategie tak żeby świadczyć jak najlepsze usługi” – twierdzi Glen Hartman, Dyrektor Generalny Digital Transformation w  firmie Accenture Interactive. „Dyrektorowie działu marketingu powinni być bardziej odpowiedzialni za ogólną cyfryzacje biznesu, żeby w pełni spędzić oczekiwania konsumentów.”

Cena i jakość napędzają sprzedaż

Sondaż tylko potwierdza fakt że konsumenci stają się co raz bardziej wymagający. Zapytani o decydujące czynniki wpływające na zakup produktu lub usługi respondenci podali trzy kluczowe czynniki: konkurencyjne cena (61%), jakość produktów (36%) oraz  jak najlepsza obsługa klienta zarówno w sklepie jak i w sieci (35%). W dalszej kolejności respondenci wymienili programy lojalnościowe (31%) oraz promocje (26%). Natomiast kampanie reklamowe (6%) oraz  reklamy z użyciem celebrytów (3%) znalazły się daleko w tyle.

„Cena i jakość od zawsze są uznawane jako główne czynnik wpływający na sprzedaż produktów i usług, zaciekawiający jest fakt że konsumentom bardziej zależy na jak najlepszej obsłudze klienta niż na ciekawych kampania reklamowych, programach lojalnościowych i promocjach. Te informacje powinny dać wiele do rozumienia osobą odpowiedzialnym za marketing w firmach.” – komentuje Glen Hartman.

Technologia dostępna na wszystkich platformach

Z badania wynika też, że firmy co raz bardziej starają się dotrzeć do konsumenta: Prawie wszyscy ankietowani- 90%- powiedzieli że otrzymują powiadomienia o najnowszych promocjach i nowych usługach a połowa tych osób twierdzi że takie komunikaty wpływają na ich przyszłe zakupy. Preferowane formy komunikacji to e-mail (93%) później social media (57%) oraz SMS (44%). Tylko 25% ankietowanych twierdzi ze czuje się komfortowo otrzymując informacje w formie telefonicznej.

Accenture jest globalną firmą świadczącą usługi z zakresu konsultingu, nowoczesnych technologii i outsourcingu. Posiada 289,000 pracowników w 120 krajach na całym świecie. W 2013 roku firma osiągnęła dochody rzędu 28.6  miliarda dolarów.