Otto strategia online

Otto Group jest czołową europejską spółką zrzeszającą 123 firmy oraz działająca w branży e-commerce. Firma oferuje głównie produkty związane z modą i stylem życia. Teraz koncern zdecydował się na ulepszenie swojej platformy sprzedażowej. Niemiecki detalista wybrał firmę MongoDB uznając, że jej bazy danych są najbardziej wydajne, a jednocześnie oferują możliwość skalowania i dopasowywania.

Obsługa ponad dwóch milionów produktów

Dla jak najlepszej obsługi klientów strona OTTO musiała zostać o wiele lepiej ukierunkowana na potrzeby kupujących, z codziennymi aktualizacjami produktów czy nowymi promocjami. Nowa strona Otto.de pozwala firmie na ciągłe i bezzwłoczne aktualizowanie opisów ponad dwóch milionów produktów z oferty sprzedażowej oraz ułatwia oferowanie klientom artykułów i promocji które są w pełni spersonalizowane.

Peter Wolter, szef działu e-commerce w OTTO skomentował: „Klienci są dla nas najważniejsi i odgrywają zasadniczą rolę w naszej strategii – tu  zawsze staramy się być na czele.  Robimy to poprzez oferowanie jak najlepszych rozwiązań dla naszych klientów. Zdecydowaliśmy się na współpracę z MongoDB ponieważ oferuje odpowiednie rozwiązania dla naszej firmy jak i dla naszych konsumentów.”

MongoDB company presentation

Najważniejsza cechą rozwiązań MongoDB, co pozwala na niezbędną personalizacje, jest dynamiczny schemat baz danych. W praktyce platforma analityczna pozwala OTTO na „śledzenie” osób odwiedzających stronę i natychmiastowe przedstawienie im spersonalizowanych ofert. Horyzontalne partycjonowanie oraz replikacja danych (powielanie informacji pomiędzy różnymi serwerami baz danych) pozwoliła OTTO na rozbudowę sklepu internetowego, poszerzeniem bazy klientów oraz produktów. Nowa platforma jest przy tym wyposażona w niezbędne narzędzia do zarządzania, zapewnia wsparcie technologiczne, daje możliwość odtwarzania awaryjnego oraz oferuje bezpieczeństwo na poziomie korporacyjnym.

MongoDB to słuszyn wybór

Zespoły odpowiedzialne za rozbudowę oraz obsługę strony OTTO rozpoczęły współpracę z doradcami z MongoDB już we wczesnym stadium projektu co  pozwoliło na szybki rozwój platformy i dało możliwość przeprowadzenia niezbędnych testów od razu po wprowadzeniu kluczowych zmian.

Peter Wolter podkreślił: „MongoDB okazał się partnerem który wspierał nas przez całe stadium projektu, konsultanci pomagali nam przy projektowaniu oraz szkolili nas z obsługi . Dzięki temu obecnie posiadamy współczesną, w pełni cyfrową, platformę z dużymi możliwościami rozwoju, która pozwoli nam wprowadzać nasze innowacyjne pomysły z duża łatwością oraz szybkością. MongoDB był jedynym słusznym wyborem.”

MongoDB to otwarty nierelacyjny system zarządzania bazą danych napisany w języku C++. Platforma używana jest przez różne rodzaje firm – od tych znajdujących się w zestawieniu Fortune 500 aż po startupy, a także organizacje rządowe.

Otto Group jest największą niemiecka firmą działającą w branży handlu i usług z siedzibą w Hamburgu. Firma również prowadzi sprzedaż wielokanałową w 20 krajach oraz oferuje usługi finansowe i logistyczne. Sprzedaż w 2013/14 wyniosła 2.27 miliarda euro z czego ponad 80% przychodów pochodzi ze sprzedaży internetowej.