Polska marka odzieżowa Aloha From Deer otworzyła niedawno pop-up store w poznańskim Starym Browarze. Celem jest przygotowanie się do wejścia w wielokanałowy model sprzedaży. Ponieważ pop-up cieszy się dużym powodzeniem, planowane jest otwarcie pierwszego markowego salonu sprzedaży w jednej z warszawskich galerii handlowych.

Aloha From Deer sklep internetowy
Sklep internetowy Aloha From Deer ma polską i angielską wersję językową

Polska marka ma już międzynarodową sławę. Oprócz Stanów Zjednoczonych, Aloha From Deer cieszy się popularnością i jest rozpoznawalna w Niemczech, Hiszpanii, krajach azjatyckich oraz we Francji. Sklep internetowy dostępny jest w polskiej i angielskiej wersji, istnieje też dedykowana aplikacja mobilna po angielsku. W planach jest stworzenie kolejnych jej wersji językowych: francuskiej, niemieckiej i chińskiej.

Sprzedaż wielokanałow nie jest kwestią wyboru

W sprzedaży stacjonarnej ubrania Aloha From Deer były do tej pory dostępne w paryskiej galerii Lafayette oraz kilku polskich sklepach multibrandowych, jednak nie istniał salon własny Aloha From Deer. Jak wyjaśnia Michał Rej, pop-up store w Starym Browarze jest swojego rodzaju testem, który miał pokazać, czy klienci marki czują potrzebę kupowania ubrań w salonie Aloha From Deer.

„Początkowo pop-up miał być otwarty na miesiąc, jednak zdecydowaliśmy się przedłużyć jego działalność do końca czerwca. Cieszy się dużą popularnością, stąd plany, by uruchomić pierwszy salon sprzedaży pod własną marką.” – informuje Michał Rej. „Wejście w model sprzedaży wielokanałowej to już nie jest kwestia wyboru, lecz konieczność. Nie jest to jednak decyzja, którą należy podejmować bez przeprowadzenia testów czy analiz, bo wiąże się z dużymi kosztami i zmianą trybu produkcji.” – wyjaśnia Michał Rej. „W sklepie stacjonarnym ciągle będą się musiały pojawiać nowości. Obecnie mamy co prawda cztery kolekcje sezonowe, jednak sporo produktów jest w sprzedaży cały rok.”

Facebook „ojczyzną” marki

Marka Aloha From Deer współpracuje również z kilkoma platformami multibrandowymi: Showroom.pl i Lamode.info oraz organizuje krótkie promocje z serwisem ZloteWyprzedaze.pl. Promocja marki odbywa się przede wszystkim w portalach społecznościowych, na Facebooku, a ostatnio na Instagramie. Facebook jest zresztą „ojczyzną” marki – fanpage powstał najpierw, dopiero potem stworzono sklep internetowy. W promocji wykorzystywana jest popularność ubrań Aloha From Deer wśród polskich i amerykańskich celebrytów.

Markę Aloha From Deer stworzył dwa lata temu Mariusz Mac. Początkowo sprzedawał tylko bluzy według własnego projektu, obecnie marka oferuje cały asortyment ubrań z charakterystycznymi nadrukami. „Ubrania projektowane są przez nasz zespół designerów, produkcja odbywa się w Polsce, korzystamy z polskich materiałów” – mówi Michał Rej, brand manager Aloha From Deer. Obecnie ubrania marki sprzedawane są na całym świecie, szczególną popularność zyskały sobie wśród amerykańskich celebrytów, takich jak 50 Cent, Robbie Williams czy Ellie Goulding. Marka jest również popularna w rodzimym środowisku show-biznesu i mody, upodobały ją sobie szczególnie Anja Rubik i Magdalena Frąckowiak.

Mimo że znana i rozpoznawalna na świecie marka stanowi obiekt zainteresowania inwestorów, jak do tej pory żadna oferta nie została przyjęta. Twórcy e-sklepu chcą na razie realizować swoją myśl biznesową, choć nie wykluczają, że w przyszłości będą zainteresowani wsparciem kapitałowym.