Sieć Tesco nawiązała współpracę z CRE (China Resource Enterprise), spółką należąca do konglomeratu Chinese Resource Holdings. Wspólnie będą prowadziły na chińskim rynku sprzedaż wielokanałową. Szacuje się, że dzięki temu obroty Tesco w Chinach wzrosną do poziomu 10 miliardów funtów.

Współpraca Tesco z chińskim gigantem

Brytyjski gigant chce wykorzystać rozpoznawalność marki CRE, a także wiedzę o lokalnych warunkach rynkowych, którą dysponuje firma. Z kolei wartością wniesioną do spółki przez Tesco będzie umiejętność wdrożenia modelu sprzedaży wielokanałowej. Chiny są łakomym kąskiem dla brytyjskiej sieci, ponieważ szacuje się, że rynek sprzedaży artykułów spożywczych w tym kraju wzrośnie o 50% do roku 2020.

Prezes Tesco Philip Clarke skomentował: „Cieszymy się, że zawarliśmy to historyczne porozumienie. Owocem tego partnerstwa będzie jedna z najsilniejszych platform e-commerce na jednym z największych światowych rynków. Dzięki niej połączymy siły i stworzymy dochodową, sprzedającą wielokanałowo firmę, która zaoferuje chińskim klientom najlepsze walory handlu detalicznego.”

Sieć supermarketów Tesco zainwestuje w spółkę 185 milionów funtów, otrzymując w zamian 20% udziałów. Kolejne 80 milionów funtów zostanie zainwestowane po sfinalizowaniu transakcji.

Hong Jie, prezes CRE powiedział: „Cieszymy się, że porozumienie doszło do skutku; dla rozwoju naszej firmy jest to kamień milowy. Wierzymy, że dzięki atutom obu stron, nowa spółka stanie się wiodącym wielokanałowym sprzedawcą w Chinach. Stanie się tak dzięki usprawnieniu operacji, zwiększeniu rentowności i dynamice wzrostu.”

Cztery miliony klientów tygodniowo

Wspólna brytyjsko-chińska działalność operacyjna rozpocznie się w sierpniu 2014 roku. Sprzedaż będzie się odbywała w 12 salonach, w ofercie znajdą się produkty spożywcze i artykuły gospodarstwa domowego.

Tesco twierdzi, że ma świetne kontakty biznesowe w Chinach. Ponieważ obsługuje tam ponad cztery miliony klientów tygodniowo, firma wykształciła już na tym rynku pewną lojalność wobec marki.

Prezes azjatyckiego oddziału Tesco stwierdził: „Posiadamy teraz 20% udziałów w największym sklepie spożywczym w Chinach. Wyszliśmy od 134 sklepów w 11 prowincjach, teraz nasza sieć liczyć będzie ponad trzy tysiące sklepów w 30 chińskich kantonach.”

Przeczytaj cały artykuł w angielskim serwisie Evigo.com