Bartłomiej Wójtowicz: na ścianie wschodniej potrzeba centrów outletowych

Bartłomiej Wójtowicz, Outlet Center Retail Management SA

Bartłomiej Wójtowicz, Outlet Center Retail Management SA

W Lublinie i Białymstoku powstają dwa nowe projekty outletowe. Rozmawiamy z Bartłomiejem Wójtowiczem, dyrektorem ds. powierzchni komercyjnych Outlet Center Retail Management SA na temat tego, dlaczego firma zdecydowała się na realizację obiektów Outlet Center w Lublinie i Białymstoku.

– W ostatnich latach byliśmy świadkami dużego wzrostu popularności centrów typu outlet zarówno w kraju jak i w Europie, jako miejsc, w których konsumenci świadomi wartości marki, lubiący nosić odzież znanych producentów, znajdują atrakcyjne dla siebie oferty cenowe. I czy to ze względu na przyjęty model konsumpcji, czy też ze względu na budżet domowy odwiedzają centra outletowe regularnie w poszukiwaniu atrakcyjnych, dostosowanych do swoich potrzeb ofert. Centra typu outlet mają już wszystkie większe miasta w Polsce, do tej pory jednak brakowało ich na mapie wschodniej części kraju, mimo olbrzymiego naszym zdaniem potencjału demograficznego tych regionów. Do tej pory klienci zarówno z Białegostoku jaki i Lublina musieliby pokonać ponad 150 km, by zrobić zakupy w jednym z warszawskich outletów. Siłą rzeczy, jeśli klienci z tych miast rzeczywiście się tu pojawiali, działo się to niejako przy okazji wizyty w stolicy z zupełnie innego powodu. Widzimy też, że zarówno Lublin jak i Białystok osiągnęły już wystarczający poziom nasycenia powierzchnią handlową w kategorii sklepów regularnych, jest to więc odpowiednia pora by pomyśleć na uruchomieniu w tych miastach projektu outletowego – mówi w rozmowie z Retailbet Bartłomiej Wójtowicz, dyrektor ds. powierzchni komercyjnych Outlet Center Retail Management SA.

Firma zanim przystąpiła do realizacji obiektów przeprowadziła dokładną analizę rynku, która potwierdziła, że outlety w obu miastach są bardzo pożądane przez klientów.

– Do potencjalnych regularnych klientów centrum outletowego zaliczyć można osoby mieszkające do 90 minut drogi od miejsca zakupów, widać więc, że istniejące centra outletowe były do tej pory poza zasięgiem konsumentów z Lublina czy Białegostoku. Dlatego, po zbadaniu miejsca potencjalnej lokalizacji „Outlet Center”, wybraliśmy dwa naprawdę atrakcyjne z punktu widzenia najemców otwierających tu swoje sklepy, jak i przede wszystkim klienta – dodaje.

– Zarówno w Lublinie jak i Białymstoku pomyśleliśmy o lokalizacji mającej doskonały dostęp, zarówno dla klienta dojeżdżającego z centrum miasta jak i spoza aglomeracji. Dlatego w Lublinie Outlet Center powstaje przy nowoczesnej arterii ul. Mełgiewskiej, prowadzącej z centrum miasta na lotnisko w Świdniku, a dalej w kierunku Ukrainy. Dla klientów oznacza to świetny dojazd zarówno transportem prywatnym, jak i dzięki dobrze zorganizowanej sieci komunikacji publicznej. Z kolei w Białymstoku doskonały dojazd zapewni Aleja Jana Pawła II, będąca naturalnym przedłużeniem drogi krajowej nr 8 z Warszawy, z drugiej zaś strony droga krajowa nr 65, tzw. Trasa Generalska. Ulica Narodowych Sił Zbrojnych, przy której wybudowany zostanie Outlet Center, leży pomiędzy tymi dwiema drogami, a także w pobliżu dużego osiedla mieszkaniowego. Także tutaj łatwo więc będzie można dojechać własnym samochodem, jak i autobusem – jedna z linii, nr 24, ma swój przystanek końcowy na terenie parku handlowego, którego częścią będzie Outlet Center – twierdzi dyrektor ds. powierzchni komercyjnych Outlet Center Retail Management SA.

Obiekty Outlet Center będą miały też kilka innych atutów, które jeszcze bardziej zwiększą ich atrakcyjność zarówno w oczach klientów, jak i samych najemców.

– Musimy wspomnieć o kolejnym atucie naszych lokalizacji: w każdym z miast Outlet Center pojawi się obok istniejących już obiektów w miejscach, które są już postrzegane przez mieszkańców jako przestrzeń handlowa i generują duży ruch klientów. W Lublinie powstaje obok funkcjonującej już Castoramy, natomiast w Białymstoku będzie częścią większego parku handlowego, w skład którego wchodzą już teraz market budowlany Castorama, dyskont spożywczy Biedronka i stacja paliw Lotos, wkrótce ruszającej budowy wielkopowierzchniowego salonu meblowego Agata Meble oraz Outlet Center. Dokładamy starań, by obydwa budynki stanowiły przestrzeń atrakcyjną dla klienta, by były ciekawe zarówno z zewnątrz jak i w środku, by klientom robiącym u nas zakupy stworzyć unikalną atmosferę, sprzyjającą robieniu zakupów. Obydwa budynki starannie projektujemy i warto dodać, że obydwa będą posiadać certyfikaty BREEAM – dodaje Bartłomiej Wójtowicz.

Projekty Outlet Center zostaną zaprezentowane podczas Shopping Center Forum 2014 na stoisku 6.5. Więcej szczegółów na temat SCF 2014 Fall Edition znajduje się TUTAJ.

Reklama

Galeria Jurajska