Niewielki wzrost sprzedaży Tesco w Polsce

Tesco

Sieć handlowa Tesco w pierwszym kwartale 2014/2015 (marzec-maj 2014 r.) zanotowała wzrost sprzedaży like-for-like o 0,5 proc. w Polsce. W całej Europie sprzedaż grupy spadła o 1 proc –informuje w komunikacie grupa Tesco.

Na innych rynkach europejskich sprzedaż like-for-like wyglądała następująco: w Czechach wzrost o 1,6 proc., na Węgrzech wzrost o 2,7 proc., na Słowacji spadek o 5,8 proc., w Turcji wzrost o 3,4 proc. oraz w Irlandii spadek o 5,5 proc.

Sprzedaż całej Grupy Tesco w analizowanym okresie spadła o 3,7 proc. (z wyłączeniem paliw przy aktualnym kursie walut). Sprzedaż międzynarodowa spadła o 8 proc., w Azji o 8,9 proc. w Wielkiej Brytanii o 2 proc. , a w Europie o 7,1 proc.

Sklepy Tesco w Polsce działają od 1998 roku. Tesco to 450 sklepów w całym kraju, 29 stacji benzynowych oraz własne centra dystrybucyjne. Sieć tworzą zarówno duże hipermarkety, jak i osiedlowe supermarkety.

W ponad 300 sklepach Tesco działają elektroniczne etykiety cenowe, dające gwarancję zgodności cenowej przy półce i przy kasie. Na opakowaniach warzyw i owoców klienci mogą znaleźć kody QR kierujące do serwisu internetowego z dodatkowymi informacjami na temat produktów. Ponadto w sklepach Tesco działa już 70 restauracji Bistro, co czyni z Tesco największą w Polsce sieć samoobsługowych restauracji z jedzeniem na wagę.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska