W maju spadła frekwencja w galeriach

Zakupy w sklepie odzieżowym

Frekwencja w polskich centrach handlowych w maju br. spadła o prawie trzynaście procent w porównaniu z kwietniem. W rocznym porównaniu wyniki są słabsze o prawie dziesięć procent. Przez to strata skumulowana wyniosła na koniec miesiąca nieco mniej niż siedem procent – wynika z miesięcznego raportu FootFall Indeks Polska.

Według ekspertów z firmy Experian plc – na słabsze wyniki wpływ miał długi weekend. Strat które wtedy się pojawiły nie dało się odrobić w kolejnych tygodniach.

Natomiast ostatni tydzień tj. od 26 maja do 1 czerwca należy zaliczyć do dość udanych, frekwencja wzrosła 5,3 proc. w porównaniu z poprzednim tygodniem i wyniosła 67,56 pkt. Mimo to porównania roczne i wyniki skumulowane nadal są na minusie.

Irlandzka firma badawcza Experian plc. prowadzi cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych. Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych, w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych. Dzięki nim właściciele centrów handlowych oraz ich najemcy wiedzą jakie są preferencje klientów – ile osób odwiedza obiekt, w jakich godzinach i na jakich zasadach korzystają z parkingu.

Reklama

Galeria Jurajska