Lotus Plaza, Pietrozawodsk, Rosja
Lotus Plaza, Pietrozawodsk, Rosja

Grupa LPP została najemcą centrum handlowego Lotus Plaza, które powstaje w Pietrozawodsku, stolicy Republiki Karelii. Galeria ma zostać oddana do użytku w III kwartale bieżącego roku.

– Zgodnie z podpisaną niedawno umową, Grupa LPP wynajęła łącznie ok. 3 tys. mkw. powierzchni handlowej w galerii Lotus Plaza. W centrum zostaną otwarte sklepy wszystkich pięciu marek (Reserved, Mohito, Sinsay, Cropp Town, House) znajdujących się w portfolio LPP – mówi redakcji Retailnet Tatyana Gavrilova z firmy Colliers International.

Lotus Plaza to największy projekt handlowy realizowany obecnie w Karelii. Całkowita powierzchnia centrum handlowego wyniesie 105 tys. mkw., a powierzchnia najmu prawie 63 tys. mkw. Centrum pomieści ok. 150 sklepów i punktów usługowych, a także klub fitness, basen, restaurację, multipleks, oraz jedyny otwarty przez cały rok tor łyżwiarski w mieście. Obecnie ok. 80 proc. powierzchni jest już wynajęte.

– W ostatnich latach, zarówno lokalni jak i międzynarodowi najemcy, zaczęli wykazywać coraz większe zainteresowanie centrami handlowymi, które są zlokalizowane w miastach liczących poniżej 500 tys. mieszkańców. Ten trend cały czas narasta. Sukces gwarantują jednak tylko niektóre projekty, o dobrej jakości i regionalnym zasięgu. Lotus Plaza z pewnością jest obecnie najciekawszym projektem powstającym w Karelii – wyjaśnia Anna Nikandrova, dyrektor regionalny ds. obiektów handlowych w rosyjskim oddziale firmy Colliers International.

Warto przypomnieć, że zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami przedstawicieli Grupy LPP, w tym roku w Rosji miały zostać otwarte  łącznie 23 sklepy samej tylko marki Reserved. Z powodu konfliktu za naszą wschodnią granicą, a także znacznemu osłabieniu się rubla i hrywny, LPP rozważa rewizję tych planów.

– Niewątpliwie znaczne osłabienie rubla i hrywny wymaga od nas bardziej ostrożnego podejścia do tych rynków. Zależy nam jednak na tym, aby przede wszystkim prowadzić bezpieczny biznes na Wschodzie – jesteśmy tam obecni już ponad 10 lat. Niemniej niezależnie od sytuacji w Rosji czy na Ukrainie chcemy inwestować i zdobywać nowe rynki, w których będziemy rozwijać naszą działalność – mówiła niedawno w rozmowie z Retailnet Magdalena Stefańska-Lotkowska, rzecznik prasowy LPP.

LPP to największa grupa odzieżowa w Polsce. Flagową marką spółki jest Reserved, ale grupa posiada również kilka innych brandów odzieżowych: Mohito, Cropp Town, House oraz Sinsay. Grupa LPP SA prowadzi działalność w Polsce, Rosji, Estonii, Czechach, Rumunii, Bułgarii, Słowacji, na Litwie, Łotwie, Węgrzech,  Ukrainie, Cyprze i w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Na koniec ubiegłego roku spółka dysponowała siecią 1320 sklepów o łącznej powierzchni 590 tys. mkw.

Przedstawiciele spółki LPP SA będą uczestnikami jesiennej edycji Shopping Center Forum 2014.