Cinnabon w Silesia City Center,
Cinnabon w Silesia City Center,

– Aktualnie rozwijamy punkty własne sieci Cinnabon. 6 czerwca br. uruchomiliśmy 5 lokal, który znajduje się w Poznań City Center. Nowy punkt zajmuje powierzchnię ponad 90 mkw., na poziomie O, przy głównym wejściu – mówi portalowi Retailnet.pl Marek Grochowski, dyrektor generalny Cinnabon Polska sp. z o.o.

– W czerwcu planujemy otwarcie w Galerii Mokotów (Warszawa), a w lipcu na rynku w Krakowie. Ponadto prowadzimy rozmowy w sprawie kolejnych lokalizacji. Prawdopodobnie jeszcze w trzecim kwartale ruszy 8 punkt Cinnabon w jednej z warszawskich galerii.

– Chcemy rozwijać również punkty na zasadzie franczyzy w dużych miastach. Nasze lokale mogą powstawać w galeriach handlowych, które mają 1000 – 1200 przejść przed witryną na godzinę.

– Obecnie posiadamy 2 lokale Cinnabon w CH Silesia City Center, jeden o powierzchni 250 mkw. we Wrocławiu oraz jeden w Galerii Krakowskiej. Natomiast zamknęliśmy nasz punkt na Nowym Dworcu w Katowicach (Galeria Katowicka)– dodał Marek Grochowski.

Cinnabon to międzynarodowa sieć ciastkarni oferująca babeczki wykonane według oryginalnej receptury. Firma otwiera lokale o powierzchni od 30 mkw. oraz wyspy. Wyspy o powierzchni 12 mkw. do 18 mkw. mogą funkcjonować w galeriach tylko z drugim własnym lokalem, który ma zaplecze gastronomiczne. Samodzielne wyspy muszą mieć od 18 mkw. Aranżacja lokali odbywa się przy współpracy działu projektowego z centralą Cinnabon w USA w Atlancie.

Ekspansja sieci Cinnabon finansowana jest ze źródeł prywatnych inwestorów. Pełna realizacja nowego punktu sprzedaży wynosi od 190 tys. zł do 1 mln. zł w zależności od formatu planowanego punktu.

Marka Cinnabon powstała w 1985 r. w Stanach Zjednoczonych, gdzie Jerilyn Brusseau postanowiła stworzyć najlepszą na świecie cynamonową babeczkę, zwaną potocznie rollsem – nazwa ta wzięła się ze specyficznego kształtu wypieku. Do projektu przyłączyli się Rich and Greg Komen.

Obecnie marka obecna jest w ponad 90 krajach na całym świecie i wciąż otwierane są nowe lokale. W Polsce Cinnabon istnieje od 2011 r. Główną grupą docelową marki są kobiety w przedziale wiekowym 18-45 lat. Jednak, jak informują przedstawiciele sieci, można zauważyć wzrost zainteresowania marką wśród mężczyzn i osób starszych.