Nexterio strategia online

Czołowy w kraju e-sklep Nexterio oferujący artykuły do domu i ogrodu przeszedł rebranding. Gruntownie zmienił się wygląd serwisu, uruchomiona została aplikacja mobilna. W przyszłości e-detalista planuje budowę sieci stacjonarnych punktów odbioru.

Aplikacja mobilna Nexterio została stworzona przez firmę Shopagate. Dzięki niej użytkownik może łatwo przejrzeć ofertę sklepu, skorzystać z rabatów, sprawdzić ceny artykułów. Aplikacja jest dostępna na iOS oraz Androida, a jej główne funkcje to:

  • Korzystanie z codziennych promocji dostępnych w aplikacji
  • Dostęp do kodów rabatowych i specjalnej oferty dla posiadaczy aplikacji Nexterio
  • Porównanie cen w sklepach przy pomocy kodów kreskowych
  • Łatwy dostęp do konta w sklepie Nexterio.pl
  • Możliwość wyszukiwania produktów dostępnych w ofercie i zapoznanie się z cenami i danymi technicznymi
  • Szybki kontakt z konsultantem sklepu
  • Dostęp do wszystkich informacji na stronie i profilach w serwisach społecznościowych
Nexterio aplikacja
Aplikacja mobilna Nexterio

 

Prosta nawigacja najważniejsza w e-sklepie

Aplikacja, strona mobilna oraz ta przeznaczona na desktop mają podobne kompozycje graficzne podporządkowane prostocie, użyteczności oraz intuicyjności nawigacji.

Oprócz aspektów wizualnych zmieniła się również funkcjonalność sklepu. Dzięki zmienionej kategoryzacji, można szybciej i łatwiej wyszukać interesujące produkty. Rozbudowana zakładka „Okazje” usprawnia dotarcie do szczególnie atrakcyjnych ofert czasowych. W zakładce można znaleźć aktualne wyprzedaże oraz nowości i towary z podziałem na kategorie produktów. Strona poszerzyła się również o sekcję „Porady i inspiracje” prezentującą praktyczne rady dotyczące remontu oraz pomysły na aranżacje wnętrz.

– Projekt strony jest naszego autorstwa z czego jesteśmy dumni. Strona ciągle poddawana jest drobnym zmianom, aby była dostosowana do wymogów klientów oraz rynku. Ostatnio wprowadziliśmy system powiększania zdjęć na karcie produktu, a w najbliższym czasie planujemy wprowadzenie nowych zakładek – mówi Magdalena Chłopek z Nexterio.pl

Nexterio strona
Strona Nexterio.pl w nowej odsłonie

Nexterio wprowadza bezterminowe zwroty

Oprócz widocznych zmian na stronie, sklep zmodyfikował swoją ofertę. Produkty dostępne są od ręki i wysyłane od razu po weryfikacji zamówienia. Sklep Nexterio.pl wprowadził takie ułatwienia jak bezterminowe zwroty czy możliwość uzyskania darmowej dostawy. Asortyment sklepu poszerzył się o nowe kategorie produktowe w tym AGD i „wypoczynek w ogrodzie”.

W grudniu zeszłego roku sklep internetowy z branży „dom i ogród” przeszedł rebranding (poprzednio działał pod nazwą Megastore.pl).

Robert Kleśny
Robert Kleśny, prezes zarządu Nexterio.pl

–  Okres po rebrandingu sklepu był dla nas bardzo intensywny. Wszystkie zmiany, które w tym czasie zaszły na stronie, były dokonywane w oparciu o badania opinii konsumentów oraz analizę raportów branżowych. Wprowadzaliśmy wiele nowych rozwiązań, które pomogą naszym klientom czerpać radość z zakupów. Nie oznacza to jednak, że spoczniemy na laurach. Nadchodzące miesiące to kolejne zmiany, które przybliżą nas do tytułu lidera rynku e-commerce w branży dom i ogród – mówi Robert Kleśny, prezes zarządu Megastore.pl S.A.

Wszystkie zmiany, które Nexterio.pl wprowadził na przestrzeni ostatniego pół roku podsumowuje poniższa infografika:

Powiększ obraz

Nexterio strategia online

Własny system punktów odbioru

– W I kwartale 2014 roku zrealizowaliśmy 57% więcej zamówień w porównaniu do I kwartału 2013 roku. W maju zrealizowaliśmy 200-tysięczne zamówienie. Obecnie w firmie Megastore.pl S.A. zatrudnionych jest 70 osób, a w ciągu ostatniego pół roku zespół powiększył się o 10 osób – mówi Magdalena Chłopek.

Dwa razy w tygodniu Nexterio wysyła do klientów swój newsletter. Firma korzysta tu z rozwiązań Freshmail. Z kolei główny magazyn firmy znajduje się Grodzisku Mazowieckim i ma powierzchnię 5 tys. metrów kwadratowych.

W marcu 2014 sklep nawiązał współpracę z firmą Inpost, dzięki czemu część artykułów wysyłana jest w atrakcyjnej cenie do Paczkomatów (oprócz tego produkty dostarczane są za pośrednictwem trzech firm kurierskich: UPS,  DB Shenker  oraz GEFCO Polska).

Ale to nie koniec rozwoju zaplecza logistycznego firmy. W przyszłości Nexterio planuje stworzenie w całym kraju stacjonarnych punktów odbioru. W tej chwili firma prowadzi jeden taki punkt w kieleckiej Galerii Echo.

Ile nowych punktów odbioru z logo Nexterio.pl pojawi się na na mapie kraju i w jakich miastach powstaną? W tej chwili pozostaje to jeszcze tajemnicą firmy.