Solar poza Polską koncentruje działalność na rynkach niemieckim i rosyjskim

Tomasz Sudoł, dyrektor operacyjny Solar Company SA

Tomasz Sudoł, dyrektor operacyjny Solar Company SA

– W drugim półroczu planujemy otwarcie pierwszego sklepu własnego marki Solar poza granicami Polski – w Berlinie. Natomiast w kraju zamierzamy otworzyć sklep własny w Galerii Warmińskiej w Olsztynie, jak również dwa sklepy franczyzowe. Prowadzimy jednocześnie rozmowy na temat kolejnych sklepów franczyzowych poza granicami Polski – mówi portalowi Retailnet Tomasz Sudoł, dyrektor operacyjny Solar Company SA.

– W pierwszym półroczu 2014 roku otworzyliśmy sklepy własne w centrach handlowych Targówek (Warszawa), Felicity (Lublin) oraz sklep franczyzowy w Giżycku – zlokalizowany przy głównej ulicy handlowej.

– Na rynku polskim interesują nas szczególnie nowe projekty zlokalizowane w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców mające szanse stać się galeriami regionalnymi. Natomiast w mniejszych miastach poszukujemy lokalizacji dla sklepów franczyzowych i partnerskich. W działaniach poza granicami Polski koncentrujemy się na rynkach niemieckim oraz rosyjskim.

– Solar systematycznie uczestniczy w Shopping Center Forum. Jest to dla nas szansa pozyskania informacji o nowych projektach, jak również wymiany informacji o sytuacji bieżącej w poszczególnych centrach handlowych. W czasie SCF możemy w krótkim czasie omówić z osobami podejmującymi kluczowe decyzje na rynku nieruchomości istotne dla nas kwestie finansowe i organizacyjne – dodał Tomasz Sudoł.

Obecnie odzież i akcesoria Solar sprzedajemy w 78 sklepach własnych (w tym w 11 outletach), 20 sklepach franczyzowych (w tym w 8 zagranicznych) oraz w 134 sklepach partnerskich (w tym w 38 zagranicznych).

Solar działa na rynku od 1989 roku. Pod marką Solar sprzedawane są autorskie kolekcje odzieży damskiej oraz akcesoriów odzieżowych.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Solar Company SA osiągnięte w maju 2014 roku wyniosły 10,9 mln zł , w tym salony własne (sprzedaż realizowana w salonach własnych GK Solar Company SA, w tym w outletach) 9,9 mln zł.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016