Spory spadek FootFall Indeks Polska

Centrum Handlowe

Frekwencja w polskich centrach handlowych w 23. tygodniu tego roku spadła o 20,4 proc. w porównaniu z tygodniem 22 (pierwszym tygodniem czerwca). W rocznym porównaniu wyniki są słabsze o 15,6 proc. Przez to strata skumulowana wyniosła ponad 7 proc. – wynika z miesięcznego raportu FootFall Indeks Polska.

Na słabą frekwencję, zdaniem analityków, miała wpływ pogoda oraz zmiana zachowań konsumentów, którzy ciepłe dni spędzali poza miastem. W opinii ekspertów jest jednak szansa na poprawę wyników odwiedzalności w polskich centrach handlowych. Głównym ich powodem będzie zbliżający się okres wyprzedaży.

– Ruch w polskich centrach handlowych spadł we wszystkich trzech porównaniach. Spadki pokrywają się z trendami z lat poprzednich, są jednak nieco większe. Największy wpływ miała fala upałów. Wiele sieci potwierdza, że zmieniły się zachowania konsumentów i teraz, gdy robi się gorąco, ludzie wyjeżdżają z miast. Spokojniejszy okres niebawem się zakończy, gdy tylko ruszą wyprzedaże – skomentował Maciej Kowalczyk, ekspert z firmy Experian plc.

Irlandzka firma badawcza Experian plc. prowadzi cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych. Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych, w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych. Dzięki nim właściciele centrów handlowych oraz ich najemcy wiedzą jakie są preferencje klientów – ile osób odwiedza obiekt, w jakich godzinach i na jakich zasadach korzystają z parkingu.

Reklama

Galeria Jurajska