Blisko 6,4 tys. sklepów Inditex na koniec I kwartału 2014

Zara

Hiszpański koncern modowy Inditex podsumował wyniki sprzedaży za pierwszy kwartał 2014 roku (1 lutego-30 kwietnie 2014 r.). W porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego sprzedaż Grupy Inditex wzrosła o 11 proc. i wyniosła w sumie 3,7 mld euro, a zysk netto wyniósł 406 milionów euro.

W pierwszym kwartale tego roku Grupa otworzyła 26 nowych sklepów na różnych rynkach i aktualnie prowadzi sieć złożoną z 6393 sklepów w 88 krajach.

W pierwszym kwartale Zara otworzyła nowe sklepy na 19 nowych rynkach i wszystkie zostały otwarte w nowym koncepcie. Sieć Pull & Bear wzbogaciła się o 12 nowych salonów. Pierwszy kwartał był także okresem kontynuacji ekspansji marki Zara Home oraz Stradivarius w Japonii.

Jak poinformowano w komunikacie, Inditex planuje dalszy rozwój sieci dla wszystkich swoich marek oraz wdrażanie sklepów internetowych w kolejnych krajach. Nowa platforma e-commerce dla sieci Zara we wrześniu ruszy w Korei Południowej oraz w Meksyku. Na przełomie jesieni i zimy Grupa planuje także uruchomienie sklepu internetowego w Chinach.

Firma Inditex, do której należą popularne wśród klientów marki Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti, Oysho czy Zara Home, realizuje plan dynamicznej ekspansji na naszym rynku. Jak ustaliła redakcja Retailnet, firma otworzyła łącznie 250 salonów swoich brandów w naszym kraju.

Od początku tego roku Inditex otworzył w Polsce ok. 10 nowych sklepów i aktualnie w portfolio Grupy na polskim rynku jest 46 sklepów Zara, 33 salony Pull&Bear, 23 Massimo Dutti, 51 Bershka, 15 Oysho i 9 sklepów Zara Home.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016