Savills: urządzenia mobilne zmieniają nawyki konsumentów

Aplikacje mobilne w centrach handlowych

Aplikacje mobilne w centrach handlowych

– Ciągły rozwój technologii i infrastruktury sprawia, że zakupy w internecie są coraz szerzej dostępne i coraz łatwiejsze. W Polsce około 72 proc. wszystkich gospodarstw domowych posiada, stały dostęp do internetu, a liczba ta ciągle rośnie. Natomiast 46 proc. wszystkich internautów robi zakupy w sieci – mówi portalowi Retailnet.pl Marta Mikołajczyk-Pyrć, Associate Director, Portfolio Manager w dziale Real Estate Management Services w Savills.

– Konsumenci cenią internet za dostępność opinii o różnych produktach i usługach, jak również możliwość ich porównania oraz dokonania zakupu w dowolnej chwili. Sklepy internetowe stosują wyszukane i coraz bardziej efektywne technologie mobilne do pozyskiwania klientów i skłonienia ich do większych i częstszych zakupów. Popularnymi narzędziami są rabaty za subskrypcję newslettera lub wystawienie opinii, zwiększona liczba dni na zwrot produktu i atrakcyjne programy lojalnościowe.

– Dodatkowo, dostępność urządzeń mobilnych zmienia nawyki konsumentów. Dokonać zakupu możemy w każdym momencie, z każdej lokalizacji. Co czwarty Polak posiada smartfona, a co szósty dokonuje zakupów przez urządzenia mobilne. Nie pozostaje to bez wpływu na branżę reklamy online, co objawia się m.in. wzrostem liczby i jakości personalizowanych treści kierowanych do konkretnego użytkownika.

– W chwili obecnej, dla sieci handlowych, prowadzenie sklepu internetowego staje się koniecznością. Niższe koszty utrzymania e-sklepu w porównaniu z opłatami związanymi z działalnością operacyjną sklepu stacjonarnego i możliwość prezentacji nieograniczonej ilościowo oferty, sprawiają, że sprzedaż internetowa jest doskonałym uzupełnieniem tej tradycyjnej.

– Z kolei aplikacje mobilne stały się innowacyjnym narzędziem marketingu. Główne funkcje aplikacji to komunikacja z klientem oraz prezentacja informacji o centrum handlowym, w tym: atrakcyjnych eventów marketingowych, „oferty dnia”, czy pomoc w odnalezieniu zaparkowanego samochodu.

– Aplikacje mobilne posiadają duże wielofunkcyjne centra w Warszawie, jak i nowootwarte obiekty handlowe, takie jak Galeria Katowicka, Galeria Bronowice, Poznań City Center, Riviera Gdynia i inne. Rolą zarządcy w projektowaniu i utrzymywaniu aplikacji jest, z jednej strony monitorowanie preferencji i zwyczajów zakupowych klientów centrum, a z drugiej współpraca z najemcami w celu zapewnienia aktualnych informacji zasilających aplikację, jak specjalne oferty czy zniżki.

– Jako zarządcy, zdajemy sobie sprawę, że e-commerce ma potencjał, dlatego dbamy o to, aby klienci mogli korzystać z darmowej sieci Wi-Fi na terenie centrum handlowego. Wspieramy akcje promocyjne dla użytkowników smartfonów i tabletów. Warto przy tym pamiętać, że jest liczna grupa osób, która posiada nowoczesny sprzęt, ale nie chce być identyfikowalna i nie lubi natarczywych reklam. W jednym z centrów handlowych w Polsce, zrobiono badania, które wykazały, że spośród wszystkich osób wchodzących do centrum, tylko około 1/3 miała włączoną opcję Wi-Fi – dodała Marta Mikołajczyk-Pyrć.

Firma Savills jest partnerem merytorycznym Shopping Center Forum 2014 Fall Edition. SCF w tym roku odbędzie się w dn. 17–18 września w Warszawie.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016