CBRE: najemcy będą debiutować nie tylko w Warszawie

American Eagle Outifitters w CH Arkadia

American Eagle Outifitters w CH Arkadia

Sieci wchodzące na polski rynek najczęściej wybierają dla pierwszego lub flagowego sklepu lokalizacje znajdujące się w dużych i popularnych centrach handlowych o ugruntowanej pozycji na rynku. Marki, które w ostatnich latach weszły na polski rynek decydowały się debiutować głównie w warszawskich centrach handlowych – Złote Tarasy, CH Arkadia czy Galeria Mokotów.

Problemem dla najemców staje się przede wszystkim to, że wiele z najpopularniejszych obiektów w stolicy jest skomercjalizowanych w 100 proc. Rozmawiamy z Magdaleną Frątczak, dyrektor Działu Powierzchni Handlowych CBRE sp. z o.o. na temat tego, czy w 2014 roku nowe marki na naszym rynku w dalszym ciągu będą otwierać swoje salony głównie w warszawskich obiektach.

– Warszawa jest dość oczywistą lokalizacją dla sieci wchodzących do naszego kraju, idąc dalej dominującymi centrami, w których sieci chciałyby zaistnieć są wciąż Złote Tarasy, CH Arkadia i Galeria Mokotów. Charakteryzują się one największą odwiedzalnością, co zasadniczo wpływa na budowanie rozpoznawalności marki wśród klientów – mówi Magdalena Frątczak.

– Kolejnymi miastami, które są także popularne wśród nowowchodzących marek są duże aglomeracje: Kraków, gdzie ulice handlowe są bardzo popularne i rozwinięte, ale też Katowice, Łódź, Wrocław czy Poznań – dodaje. Niektóre sieci handlowe decydują się jednak na debiut w galeriach znajdujących się w mniejszych ośrodkach, w których ich przedstawiciele widzą największy potencjał.

– W mniejszych miastach także odnotowano wejścia nowych sieci handlowych w latach 2011-2014, co prawda odbywa się to na dużo mniejszą skalę niż w przypadku stolicy, ale pojedyncze przypadki zarejestrowano np. w Rzeszowie, Gliwicach, Lublinie, Gorzowie Wielkopolskim czy Wałbrzychu – twierdzi Magdalena Frątczak, dyrektor Działu Powierzchni Handlowych CBRE.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska