Colliers: wraz ze wzrostem liczby sklepów regularnych będzie powstawać więcej outletów

Outlet Park Szczecin, fot. Philips Lighting

Outlet Park Szczecin, fot. Philips Lighting

Powstanie i rozwój centrów wyprzedażowych świadczy o dojrzewaniu rynku handlowego w Polsce. W chwili obecnej w kraju działa dziesięć centrów wyprzedażowych, a kolejne są w budowane lub w fazie planów. Zdaniem specjalistów może ich powstawać więcej w związku z dynamicznym rozwojem wielu sieci handlowych na naszym rynku.

Rynek centrów wyprzedażowych w najbliższych latach będzie rozwijał się głównie poprzez rozbudowy istniejących obiektów.

– Rozwój centrów wyprzedażowych jest zawsze pochodną rozwoju rynku handlowego. Ten specyficzny kanał dystrybucji wykorzystywany jest przez sieci handlowe, które dysponują odpowiednio dużą liczbą sklepów tradycyjnych, a co za tym idzie dysponują odpowiednią „masą” towarów, które mogą umieścić w sklepach wyprzedażowych po sezonie. Wraz ze wzrostem liczby sieci handlowych oraz ich sklepów na polskim rynku rosnąć będzie popyt na lokale w centrach wyprzedażowych, a w outletach pojawiać się będą nowe marki – mówi dla Retailnet Katarzyna Michnikowska, Senior Analyst, Research and Consultancy Services firmy Colliers.

Najemcy decydują się na otwarcia kolejnych sklepów w centrach outletowych w związku z często atrakcyjnymi warunkami wynajmu.

– Niezaprzeczalnym atutem centrów wyprzedażowych jest poziom czynszów – niższy niż w tradycyjnych centrach handlowych. W zależności od branży i wielkości lokalu różnica sięga nawet 15-25 proc. Najwyższe stawki czynszowe za lokale o wielkości 100-150 mkw. GLA kształtują się na poziomie 21-26 euro/mkw./miesiąc. Czynsze za lokale średniej wielkości mieszczą się w przedziale 10-14 euro/mkw./miesiąc – dodaje Katarzyna Michnikowska.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016