Forbis Group: wiem, w którym kierunku pójdziesz, czyli parę słów o ścieżce zakupowej

Forbis Group: aranżacja salonu Armani Jeans

Forbis Group: aranżacja salonu Armani Jeans

Nowa kolekcja wyeksponowana przy samym wejściu do butiku, aranżacja wnętrza wymuszająca poruszanie się określoną stroną, dojście do przymierzalni prowadzące przez całą długość pomieszczenia, a przy kasie ekspozycja drobnych dodatków i akcesoriów. Nasza podróż po sklepie jest z góry zaplanowana i przemyślana tak, aby zmaksymalizować dotarcie do klienta z największą liczbą asortymentu. O istocie ścieżek zakupowych opowiadają przedstawiciele Forbis Group.

Ścieżka zakupowa, inaczej looping, to określona droga, jaką pokonuje klient wchodząc do sklepu. Każda trasa w poszczególnym sklepie jest inna, ale cel jest jeden – poprowadzić konsumenta przez wnętrze butiku tak, aby zainteresować go jak największą liczbą produktów.

Nie ma złotej reguły, która dotyczy wszystkich sklepów i którą wszystkie powinny stosować. Wszystko zależy od rodzaju oferowanego asortymentu, miejsca sprzedaży, parametrów pomieszczenia, powierzchni, a także specyfiki produktów. Szczególnie jasno określone są trasy poruszania się konsumentów po butikach odzieżowych. – Lata obserwowania zachowań, analiza przyzwyczajeń klientów pozwoliły wytyczyć główny ciąg komunikacyjny – zakupy rozpoczynamy w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, poruszamy się niejako po pętli, zataczamy koło, w połowie którego są przymierzalnie, a na końcu kasa. To stały, powtarzający się schemat, który optymalizuje potrzeby Klientów i marek – wyjaśnia Mateusz Laskowski dyrektor operacyjny Forbis Group.

Aby taka trasa mogła zostać wyznaczona, potrzebna jest określona aranżacja wnętrza. Funkcjonuje kilka sprawdzonych rozwiązań, które pozwalają dokładnie zaprojektować pomieszczenie tak, aby zobligować Klienta do określonego zachowania. Dostęp do centralnej części powierzchni łatwo ograniczyć stołami z ekspozycją produktów, wówczas wokół nich utworzy się „tor”, po którym siłą rzeczy będą poruszali się konsumenci. Warto aby na ścianach pojawiły się wówczas ekspozycje z najnowszymi kolekcjami, które natychmiast rzucają się w oczy. Marsz po butiku kończy kasa, aby do niej dotrzeć trzeba przejść właściwie przez cały sklep zapoznając się z jego asortymentem. – Podobne schematy wytyczania ścieżek powielamy przy współpracy z markami zagranicznymi. Nasze realizacje ekskluzywnych butików, jak Max Mara czy Armani Jeans, stosują dokładnie taki projekt wnętrza. To sprawdzony i skuteczny zabieg – mówi Marcin Powierza dyrektor zarządzający Forbis Group.

W sklepowych ścieżkach zakupowych ważne są także elementy wspomagające, jak oświetlenie. – Ubrania z najnowszych kolekcji, potencjalnie atrakcyjne dla Klienta należy oświetlić silniej niż pozostałe. Rozświetlone miejsca przyciągną wzrok klienta, a to z kolei wpływa na zwiększenie szansy sprzedaży produktu, na którym najbardziej zależy właścicielowi. Ponadto, odpowiednie operowanie światłem pozwala wyeksponować kolory i sprawić aby stały się atrakcyjniejsze – dodaje Marcin Powierza.

Forbis Group oferuje rozwiązania projektowe dla branży retail: zarówno punktów handlowo-usługowych, jak i części wspólnych w centrach handlowych. Zapewnia aranżację i ekspozycję produktów. Wykonuje i dostarcza wyposażenie sklepów, w tym meble sklepowe własnej produkcji.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016