Magdalena Frątczak, CBRE: w Polsce brakuje lokalizacji dla luksusowych marek

Magdalena Frątczak

Magdalena Frątczak, CBRE

Jednym z największych wydarzeń na rynku retail w Polsce w ubiegłym roku było otwarcie pierwszego w naszym kraju butiku marki Louis Vuitton. Natychmiast pojawiły się spekulacje na temat możliwości wejścia do Polski innych marek luksusowych – wymieniano Pradę, Diora, a nawet Chanel. Wciąż jednak żaden z tych brandów nie zdecydował się rozwijać w naszym kraju.

O tym dlaczego marki luksusowe tak ostrożnie wchodzą na polski rynek rozmawiamy z Magdaleną Frątczak, dyrektor Działu Powierzchni Handlowych CBRE sp. z o.o.

Czy w tym roku czeka nasz jeszcze jakiś gorący debiut w Polsce na miarę zeszłorocznego otwarcia butiku Louis Vuitton?

– W tym roku nie spodziewamy się wejścia do Polski aż tak prestiżowego najemcy, ale kolejne lata i ponowne otwarcie lokalizacji takich jak CEDET lub ETHOS (dawny Holland Park) powinny dać Warszawie taką możliwość.

Spekulowano już na temat otwarć butików Prady czy Chanel w Polsce? Czy rzeczywiście Polscy klienci są już gotowi finansowo na przyjęcie najbardziej ekskluzywnych brandów?

– Polscy klienci są już od dawna gotowi na zakupy w butikach Prady lub Chanel, natomiast kwestią zasadniczą jest gdzie te marki ulokują swoje pierwsze butiki – w Warszawie czy w Krakowie. Być może taka lokalizacją będzie właśnie modernizowany Hotel Europejski.

Mówi się, że marki luksusowe widzą potencjał w naszym kraju, ale ich przedstawiciele twierdzą, że w Polsce brakuje odpowiednich lokalizacji? Czy to prawda?

– Problemem dla marek luksusowych w Polsce nie jest poziom zamożności klientów, ale brak odpowiednich lokalizacji. Marki prestiżowe lokują się głównie na ulicach handlowych, a te szczególnie w Warszawie dopiero odzyskują swój potencjał. Mamy nadzieję, że ulice handlowe w Warszawie odzyskają swoja świetność i staną się kolejną handlową atrakcją i zaistnieją w najbliższych na handlowej mapie stolicy. Polska jest jednym z najsilniejszych rynków w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Pozycja lidera oraz skala naszego rynku względem państw sąsiednich, zachęca zagraniczne marki do ekspansji właśnie w naszym kraju. Niezmiennie, Warszawa jest najbardziej atrakcyjną lokalizacją dla najemców, coraz bardziej doceniają oni także rynki lokalne, i to nie tylko duże miasta regionalne, ale także mniejsze miasta.

Salon Louis Vuitton

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska