e-commerce logistyka

General Logistics System informuje odbiorców o zbliżającej się dostawie paczek. To nowa opcja dla klientów e-sklepów.

Jeżeli odbiorca obawia się, że w określonym czasie nie będzie go pod wskazanym wcześniej adresem, może zmienić decyzję zgodnie ze swoimi potrzebami. Wystarczy kliknąć w link zawarty w e-mailu, by wybrać jedną z opcji:

  • doręczenia  do dowolnie wybranego punktu odbioru ParcelShop GLS
  • doręczenia na nowy adres
  • zmiany daty dostawy
  • odbioru własnego w oddziale GLS
  • odmowy przyjęcia

Cały proces wysyłki w nowym systemie można podzielić na trzy etapy:

1. Informacje na starcie

Nadawcy przesyłają dane do GLS za pośrednictwem odpowiedniego systemu wysyłkowego podając adres e-mail odbiorcy. GLS informuje odbiorców za pomocą wiadomości e-mail o nadchodzącej przesyłce oraz o standardowym czasie jej dostawy.

W większości przypadków odbiorcy są też powiadamiani o przewidywanych ramach czasowych, w których przyjedzie kurier. Dzięki temu mają oni większe możliwości aby ocenić, czy będą mogli odebrać paczkę osobiście.

Wiadomość e-mail zawiera linki do mobilnej aplikacji GLS lub strony GLS – tam, gdzie widoczne są wszystkie opcje dostawy dostępne dla danej przesyłki. Wyboru najlepszej opcji można dokonać bez konieczności rejestracji lub logowania na portalu.

2. Informacje o przewidywanym czasie dostawy

Po odbiorze przesyłki od nadawcy skanowana jest ona w magazynie filii GLS. W tym momencie możliwe staje się określenie terminu dostawy. GLS wysyła następnie do odbiorcy dwie wiadomości e-mail zawierające tę informację wraz z przewidywanym oknem czasowym, w którym przyjedzie kurier. W wiadomości jest także podany link prowadzący bezpośrednio do strony pozwalającej na wybór najlepszej opcji dostawy.

3. Odbiorca otrzymuje wiadomości on-line

GLS nadal wysyła do odbiorców informacje e-mailowe. Z nich dowiedzą się czy paczka została doręczona do wybranego punktu ParcelShop lub pod wskazany adres.

Usługa nie wiążę się z żadnymi dodatkowymi opłatami. W Polsce została wprowadzona po pomyślnym przetestowaniu w Niemczech, Austrii i Belgii.

„Włączenie odbiorcy w proces doręczenia przesyłki już w chwili jej nadania zapewnia możliwie szybki i najbardziej komfortowy sposób dostawy“ – mówi Tomasz Kroll, District Manager GLS Poland. „Najbardziej istotne jest dla nas zapewnienie optymalnego poziomu obsługi“ – dodaje.

General Logistics Systems świadczy usługi kurierskie, logistyczne oraz ekspresowe dla 220,000 klientów w 37 państwach europejskich. Firma posiada 37 centralnych sortowni oraz 667 filii.

Spółka zatrudnia 14 tys. pracowników i obsługuje rocznie 380 milionów paczek. W roku fiskalnym 2012/2013 obroty GLS wyniosły 1,84 miliarda euro.