boohoo.com sprzedaż online

Brytyjski sklep boohoo.com notuje skokowy wzrost sprzedaży. Wszystko dzięki innowacyjnemu modelowi na biznes.

Sklep boohoo.com, projektuje i sprzedaje swoją własną linie ubrań, butów oraz akcesoriów dla osób w wieku 16-35. Firma ogłosiła ostatnio 63% wzrostu przychodów rok do roku, który łącznie wyniósł 109.8 milionów funtów. Dochód brutto urósł z trzech do aż 10.7 miliona funtów.

boohoo strona główna
Strona główna boohoo.com

Co powoduje wzrost w sprzedaży online

Istnieje pięć czynników które pozwoliły na tak szybki rozwój firmy:

  • Po udanym wejściu na giełdę papierów wartościowych w marcu 2014, boohoo.com zainwestował ponad 50 milionów funtów w technologie informacyjne oraz na rozbudowę magazynu
  • Sklep sprzedaje tylko własne produkty, co pozwala na lepsze zarządzanie cenami oraz marżami
  • Zasoby sklepu są monitorowane w systemie 24/7. Daje to możliwość monitorowania produktów, które sprzedają się najlepiej oraz tych, którym  trzeba obniżyć ceny w celu zwiększenia sprzedaży
  • Sklep błyskawicznie aktualizuje listę towarów. Codziennie ponad 100 nowych produktów jest dodawanych do oferty, a raz w tygodniu wprowadzana jest nowa kolekcja
  • Pracownicy boohoo.com śledzą najnowsze trendy –  sprawdzają co dzieje się na blogach modowych, w sieciówkach oraz na wybiegach dyktatorów mody

Silna pozycja na portalach społecznościowych

Firma stara się być wszechobecna na portalach społecznościowych: „Naszym głównym celem jest sprzedawanie ubrań. Zauważyliśmy że osoby które są zainteresowane naszymi portalami społecznościowymi częściej kupują nasze produkty,” mówi Carol Kane, dyrektor generalny spółki.

Detalista posiada konta na wszystkich znanych portalach społecznościowych. Tylko na Facebooku boohoo.com ma ponad dwa miliony like-ów. Twittera firma wykorzystuje do obsługi klienta oraz do promowania produktów.

Najbardziej jednak sklep jest znany z klipu wideo z artystką Little Nikki:

Sklep bohoo.com został założy przez projektantkę Carol Kane. Sklep otrzymał dwukrotnie nagrodę “Lorraine Award” dla najlepszego detalisty internetowego”  oraz nagrodę “The Notebook Award” dla najlepszego sklepu online.