Karl-Johan Persson, H&M: w przyszłym roku zamierzamy uruchomić sprzedaż on-line na 8-10 nowych rynkach

Karl-Johan Persson, H&M

Karl-Johan Persson, H&M

Szwedzka Grupa H&M opublikowała najnowsze wyniki finansowe. Zdradza także plany na najbliższe miesiące.

Jak poinformował H&M, największa obok Inditexu firma odzieżowa na świecie, w pierwszym półroczu bieżącego roku rozrachunkowego (1 grudnia 2013 – 31 maja 2014) zysk przed opodatkowaniem wyniósł w przeliczeniu ok. 1,67 miliarda dolarów. Oznacza to 19 proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Szczególnie udany był drugi kwartał 2014 roku, kiedy to zysk przed opodatkowaniem wyniósł ok. 1,1 mliliarda dolarów, o 25 proc. więcej niż rok wcześniej.

Na dobre wyniki spółki wpływ miało m.in. uruchomienie sklepu internetowego na rynku francuskim, rozpoczęcie sprzedaży w Australii, a także wzrost sprzedaży takich marek należących do Grupy H&M jak COS, & Other Stories, Monki, Weekday, Cheap Monday i H&M Home.

– Drugi kwartał 2014 roku był dla nas bardzo udany. Zanotowaliśmy wzrost zarówno obrotów,  zysku, jak również udziałów rynkowych – potwierdza Karl-Johan Persson, dyrektor generalny H&M. – Zawdzięczamy to przede wszystkim silnej ekspansji, jak również dobremu przyjęciu naszej najnowszej kolekcji przez klientów – dodaje.

Obrana przez spółkę strategia rozwoju sprzedaży wielokanałowej będzie kontynuowana, zwłaszcza że sklepy interentowe w USA czy Francji zaczynają przynosić już zyski.

– Jesienią 2014 zamierzamy uruchomić sprzedaż on-line we Włoszech i Hiszpanii, a do końca roku w Chinach, co jest olbrzymim wyzwaniem. Na tym jednak nie koniec. W przyszłym roku planujemy uruchomić sprzedaż on-line na 8-10 nowych rynkach – informuje Karl-Johan Persson.

Spółka nie chce na razie zdradzić, o jakie rynki chodzi.

Na koniec marca 2014 łączna liczba salonów firmy na całym świecie wynosiła 3216. Łącznie w tym roku otwartych ma zostać 375 nowych sklepów.

 

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska