Twitter SnappyTV

Twitter ogłosił przejęcie platformy SnappyTV, która pozwala na błyskawiczne przycinanie i udostępnianie klipów wideo. Ma to ułatwić udostępnianie treści z wydarzeń na żywo przy pomocy portalu społecznościowego.

SnappyTV jest platformą znajdującą się chmurze, która pozwala firmom oraz stacjom telewizyjnym na przycinanie oraz udostępnianie na portalach społecznościowych urywek programów, meczów, koncertów, oraz innych wydarzeń. Platforma już współpracuje z takim amerykańskim stacjami jak: CBS, HBO, FOX Sports, NBC Sports, oraz NBA. Lista ta cały czas się poszerza.

Twitter NBA
Post NBA na Twitterze z fragmentem meczu

 

Dlaczego Twitter przejął SnappyTV?

Platforma pozwala stacjom telewizyjnym na udostępnianie najlepszych akcji z meczów, reklam, oraz najciekawszych urywek programów. Takimi działaniami Twitter pokazuje że chce odejść od postów które tylko zawierają zwykły tekst i bardziej skupić się na zdjęciach i filmach w swoich postach. W zeszłym tygodniu Twitter również poinformował swoich użytkowników o możliwości udostępnianiu gifów w swoich postach na portalu społecznościowym.

Twitter na swoim blogu skomentował zakup: ” Bardzo się cieszymy z możliwości połączenia naszego zespołu z zespołem SnappyTV. Twitter chce być cały czas platformą używaną do relacji wydarzeń na żywo, dlatego też uważamy też SnappyTV pozwoli firmom oraz stajom telewizyjnym na dodawanie filmów do swoich relacji na żywo, co pozwoli na jeszcze lepszy odbiór.”

Jak działa platforma SnappyTV?

Po założeniu konta w serwisie, użytkownik ma dostęp do wydarzeń i kanałów znajdujących się na danej stacji telewizyjnej. Po wybraniu wydarzenia, użytkownik wybiera opcje „SNAP” (z ang. przytnij), po czym pojawia się okno dialogowe w który ma możliwość przycięcia klipu wideo. Po przycięciu klipu na dole okienka znajduje się miejsce na wpisanie komentarza gdzie można otagować nazwę stacji lub firmę oraz dodać hashtagi. Po wpisaniu komentarza użytkownik ma wybór czy chce udostępnić klip na Twitterze, Facebooku, YouTubie lub wstawić go na bloga. Co więcej, firma oferuje aplikacje na urządzenia przenośne z systemem operacyjnym iOS. Platforma jest płatna i jest skierowana do firm oraz stacji telewizyjnych.