Aleksander Walczak, prezes Dekada Realty: dostosowujemy godziny otwarcia obiektów do potrzeb najemców

Aleksander Walczak

Aleksander Walczak, Dekada Realty

Zarząd spółki MIG, właściciela sieci handlowych Sizeer, Symbiosis, Umbro, Timberland, Lacoste i 50 Style, zaproponował podjęcie dyskusji z przedstawicielami sieci handlowych, zarządców i deweloperów centrów handlowych nad problemem efektywności działalności sieci handlowych w kontekście godzin otwarcia większości centrów handlowych w Polsce.

MIG proponuje zmianę godzin otwarcia centrów handlowych z 9-22 na 10-21 podając kilka najważniejszych powodów i skutków takiej decyzji. M.in. oszczędności w związku ze skróceniem czasu pracy, kosztami pracowniczymi i kosztami mediów (głównie elektryczność) – ok 6,5 proc. całościowego zużycia mediów (2 godziny z 13 godzin przez które obecnie prowadzony jest sklep). Ze szczegółami propozycji MIG oraz opiniami na ten temat będzie się można zapoznać w specjalnym wydaniu Shopping Center Poland – Raport 2014 – Centra handlowe w Polsce.

Opinię na temat tej propozycji redakcji Retailnet zgłaszają zarówno najemcy jaki i zarządcy centrów handlowych oraz deweloperzy.

Zdaniem Aleksandra Walczaka, prezesa spółki Dekada Realty, w niektórych przypadkach raczej warto nieco wydłużyć czas funkcjonowania obiektu.

– Sieć Dekada liczy osiem działających centrów handlowych typu convenience. Prowadzimy zarówno obiekty, które zbudowane są jako niewielkie, „wygodne” galerie handlowe, ale także typowe retail parki oraz jednopoziomowe centra typu strip mall. Staramy się tak dostosować godziny otwarcia obiektów, by były jak najbardziej dogodne zarówno dla naszych najemców, jak i zgodne z realnym zapotrzebowaniem klientów. W obiektach typu strip mall czy retail parkach, proponujemy najemcom możliwość dostosowania godzin otwarcia sklepu do swoich potrzeb. W centrach Dekada z wejściami do sklepów bezpośrednio z ulicy, np. w Olsztynie, Grójcu, Nowym Targu czy Myślenicach, z tej sposobności korzystają operatorzy sieci spożywczych, którzy samodzielnie zadecydowali o wydłużeniu godzin otwarcia swoich lokali. Z kolei przykład Dekady Żyrardów pokazuje, że takie rozwiązanie można zastosować również w obiekcie galeryjnym, gdzie do sklepu wchodzi się przez część wspólną. Wielu klientów w zwyczajowych godzinach otwarcia centrów handlowych pracuje i chce mieć możliwość dokonania zakupów w dogodnym dla siebie czasie. Dzięki wydłużeniu czasu funkcjonowania lokalu, najemca nie traci potencjalnych klientów na rzecz konkurencyjnej sieci handlowej – komentuje Aleksander Walczak.

– Z naszego doświadczenia wynika, że nawet w kilkudziesięciotysięcznych miejscowościach, gdzie lokalni konsumenci przyzwyczajeni są do krótszych godzin otwarcia lokali handlowych, warto nieco wydłużyć czas funkcjonowania obiektu. Jeśli przez 2-3 lata klienci zobaczą, że sklepy zamiast do np. 18.00, czynne są do 20.00 czy 21.00, z pewnością w końcu zaczną korzystać z oferty centrum handlowego także w późniejszych godzinach – podkreśla prezes Dekada Realty.

 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016