Marta Mikołajczyk-Pyrć, Associate Director, Portfolio Manager w dziale Real Estate Management Services w Savills
Marta Mikołajczyk-Pyrć, Associate Director, Portfolio Manager w dziale Real Estate Management Services w Savills

– Połączenie tradycyjnego kanału dystrybucji w postaci sklepu stacjonarnego z kanałem elektronicznym powinno zakładać wykorzystanie efektu synergii. Właściwa integracja tych dwóch kanałów sprawi, że będzie możliwe wykorzystanie atutów każdego z nich, i że będą się one wzajemnie uzupełniać – mówi portalowi Retailnet.pl Marta Mikołajczyk-Pyrć, Associate Director, Portfolio Manager w dziale Real Estate Management Services w Savills.

– Wspólnie prowadzone działania marketingowe, sprzedażowe i logistyczne dla tej samej grupy docelowej, korzystanie ze wspólnej infrastruktury, jak sieć magazynów czy dostawców, może stanowić źródło tej synergii.

– Właściwa koordynacja obu kanałów dystrybucji pozwala na obniżenie kosztów operacyjnych poprzez ograniczenie kosztów zatrudnienia, kosztów marketingu czy kosztów logistyki poprzez wykorzystanie np. sklepów sieci detalicznej jako punktów odbioru zakupów online.

– Dzięki stronie internetowej, wyszukiwarkom, porównywarkom cen, czy dostępnym opiniom na temat produktów, potencjalny klient ma dostęp do szerszych informacji na temat poszukiwanego produktu, a sklepy stacjonarne stają się miejscem testowania, jak również np. miejscem obsługi posprzedażowej – zgłaszania reklamacji czy obsługi zwrotów.

– Mimo coraz większej grupy osób korzystających jedynie z zakupów internetowych, w dalszym ciągu bezpośredni kontakt ze sprzedającym w sklepach, zwiększa zaufanie do detalisty i samej marki. Z punktu widzenia wartości dla klienta i jego wygody, najważniejsza jest elastyczność i możliwość dokonania wyboru miejsca zakupu – dodała Marta Mikołajczyk-Pyrć.

Firma Savills jest partnerem merytorycznym Shopping Center Forum 2014 Fall Edition. SCF w tym roku odbędzie się w dn. 17–18 września w Warszawie.