sms online

Liczba polskich internautów korzystających z serwisów płatności podwoiła się w ciągu ostatniego roku. Już jedna trzecia klientów e-sklepów uznaje je za najwygodniejsze w użyciu ─ wynika z raportu przygotowanego przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska.

Najczęstszą metodą płatności za produkty nabywane online są serwisy, które umożliwiają płatności przez internet. Tę metodę wybiera 37% internautów (26% przed dwoma laty) kupujących w sieci. Popularnymi metodami są również internetowe przelewy bankowe (korzysta z nich 28% internautów, czyli tyle samo, co przed rokiem) oraz płatność gotówką przy odbiorze u kuriera (ten sposób wybiera 21%, czyli o osiem punktów procentowych  mniej niż przed rokiem).

Nowe potrzeby konsumentów

„Serwisy płatności zyskują na znaczeniu. W PayU zauważamy, że z roku na rok coraz mniej użytkowników płaci za e-zakupy przez tradycyjną bankowość internetową czy też gotówką przy odbiorze. Internauci coraz chętniej wybierają szybkie e-przelewy i karty płatnicze, ponieważ jest to dla nich duży komfort oraz gwarancja bezpiecznej transakcji. Biorąc pod uwagę wzrost popularności urządzeń mobilnych, z których korzystamy robiąc zakupy, rynek płatności powinien rozwijać się w taki sposób, by płatność była równie łatwa do wykonania z poziomu komputera czy tabletu, jak i telefonu” ─ komentuje Wojciech Czajkowski, dyrektor zarządzający PayU Polska.

Jego zdaniem odpowiedzią na taką potrzebę konsumentów są płatności na jedno kliknięcie czy tapnięcie, zarówno te kartowe, jak i e-przelewy. „Wówczas przybywać będzie zwolenników płatności elektronicznych oraz rosnąć liczba transakcji zawieranych przez osoby, które już aktywnie korzystają z e-handlu” – przekonuje Czajkowski.

metody płatnosci online

Młodzi wybierają płatności wirtualne

Okazuje się, że wirtualne płatności są najpopularniejsze wśród mężczyzn (38% z nich wybiera tę właśnie metodę), ludzi młodych tj., w wieku pomiędzy 24 a 35 rokiem życia (46%) oraz wśród osób z wykształceniem wyższym (48%).

Celem badania było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Badanie zostało zrealizowane przy pomocy ankiet CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interview) na grupie 1500 internautów powyżej 15 roku życia.