200 sklepów Coccodrillo

Kolekcja Coccodrillo

W czerwcu 2014 roku sieć odzieżowej marki Coccodrillo urosła do 200 salonów. Na osiągnięcie tego wyniku CDRL SA, właściciel marki, pracował niewiele ponad dziesięć lat. W planach spółki są już kolejne otwarcia.

200. salon otwarty został 5 czerwca 2014 roku w radomskim centrum handlowym M1. Niewiele wcześniej, tego samego miesiąca, otwarto inny radomski butik, mieszczący się w Galerii Słonecznej.

– Otwarcie dwusetnego sklepu to dla nas bardzo ważny moment. Osiągnęliśmy pewien pułap, który pozwala spojrzeć z zadowoleniem na pracę wykonaną od założenia firmy. Chcemy iść jednak za ciosem i systematycznie otwierać kolejne salony. Dotyczy to zresztą nie tylko Polski, ale też innych rynków. Coccodrillo na ten moment obecne jest w 20 krajach na 3 kontynentach. Zagraniczna sieć marki liczy w tej chwili 76 sklepy oraz 74 punktów typu shop-in-shop. CDRL SA pracuje także nad rozwojem tej gałęzi swojej działalności. Franczyza ma w tym planie odegrać podobną rolę, jaką ma w przypadku sieci krajowej – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Marek Dworczak, prezes zarządu CDRL SA.

Oba nowe sklepy należą bezpośrednio do CDRL. Większą część sieci Coccodrillo stanowią jednak punkty prowadzone na zasadach franczyzy. Łącznie jest ich bowiem 124. Na początku działalności spółka opierała swoją dystrybucję wyłącznie na salonach własnych oraz dobrej współpracy z hurtownikami i sklepami multibrandowymi.

Strategia rozwoju została jednak zmieniona i dołożono wielu starań, by w Polsce powstała także liczna sieć sklepów agencyjnych. To głównie dzięki nim udało się uruchomić dwusetny salon działający pod szyldem Coccodrillo. Tego typu lokali będzie zresztą przybywać, gdyż w planach spółki na najbliższe dwa miesiące są otwarcia w Przasnyszu, Białogardzie, Myślenicach, Bochni, Kraśniku i w Tomaszowie Lubelskim. Wszystkie powyższe salony prowadzone będą przez partnerów.
CDRL SA otwierać będzie także własne punkty, choć już nie w takiej ilości co agencyjne. Firma ma w planach, by do końca roku na terenie kraju działało łącznie 220 punktów Coccodrillo.

Przypomnijmy, CDRL SA swoją sieć budowało stopniowo. Na początku jej zasięg ograniczał się do obszaru Wielkopolski i Śląska. Szybko jednak działalność rozszerzono na pozostałe województwa. Firma systematycznie zdobywała klientów we wszystkich rejonach kraju, przy czym sklepy otwierała głównie w dużych i średnich miastach, preferując centra handlowe i ruchliwe ulice. Najwięcej salonów z szyldem Coccodrillo uruchomiono w ciągu ostatnich trzech lat. Dynamika ta utrzymuje się także w roku bieżącym, co pozwala oczekiwać dalszego wzrostu liczby sklepów. Obecnie najwięcej punktów marki znajduje się na terenie Mazowsza, jest ich łącznie 31, przy czym 8 zlokalizowanych jest w Warszawie. W Wielkopolsce zaś, gdzie mieści się główna siedziba firmy, Coccodrillo posiada 26 salonów.

 

Reklama

Galeria Jurajska