Galeria Jurajska
Galeria Jurajska

Klienci odwiedzają centra handlowe nie tylko ze względu na zakupy ubrań, coraz częściej powodem odwiedzin tego typu obiektów są restauracje. Aż 61 proc. Polaków deklaruje, że odwiedzając centrum handlowe korzysta z oferty części restauracyjnej – wynika z badania przeprowadzonego przez Galerię Jurajską. W wielu miastach to właśnie galerie mają najszerszą ofertę restauracyjną.

– Strefy food court coraz częściej wygrywają z ofertą restauracji w mieście. Polaków kuszą zarówno ceny, jak i poszerzająca się z roku na rok oferta. Ta ostatnia nie ogranicza się już tylko do popularnych restauracji sieciowych. Coraz częściej w centrach handlowych pojawiają się bary sałatkowe i restauracje orientalne. Jeszcze 5 lat temu w tzw. foodcourtach dominowały restauracje sieciowe np. McDonald’s czy KFC lub pizzerie, dziś ta oferta się różnicuje, a tym samym staje się atrakcyjna dla osób, które do tej pory unikały jedzenia w galeriach – mówi Piotr Myszka, dyrektor Galerii Jurajskiej w Częstochowie.

Efekt – aż 19 proc. Polaków przyznaje, że przynajmniej raz w miesiącu korzysta z oferty restauracyjnej centrum handlowego, 11 proc. dwa razy w miesiącu, 5 proc. raz w tygodniu, a 3 proc. dwa razy w tygodniu. W sumie ponad połowa klientów deklaruje, że odwiedza restauracje w galerii handlowej.

Miesięcznie na wizyty w restauracjach i kawiarniach wydajemy 115 zł, jednorazowo 34 zł. 3 proc. respondentów deklaruje jednorazowy wydatek sięgający nawet 200 zł – wynika z badań ARC Rynek i Opinia dla Galerii Jurajskiej w Częstochowie. Wydatki te znajdują się dziś na 3. miejscu. Więcej wydajemy tylko na ubrania i zakupy spożywcze oraz przemysłowe.

– W centrach handlowych coraz częściej jemy i odwiedzamy kawiarnie. Dziś już dla 12 proc. klientów centrów handlowych w Polsce, głównym powodem do ich odwiedzin są właśnie restauracje i kawiarnie, dopiero na drugim miejscu stawiane są sklepy z ubraniami – mówi Piotr Myszka.

Według Polskiej Rady Centrów Handlowych oferta gastronomiczna stanowi dziś już 9 proc. całkowitej oferty polskich galerii. Najwięcej swoich lokali mają Grycan, McDonald’s, KFC i CoffeeHeaven. Ten pierwszy obecny jest w 34 proc. polskich centrów handlowych – podaje PRCH.