Forbis Group: przestrzeń handlowa w branży gastronomicznej – przegląd trendów

Lokal 88th Street wykonany przez Forbis Group

Lokal 88th Street wykonany przez Forbis Group

Wnętrza przestrzeni gastronomicznych w obiektach o dużym natężeniu ruchu, jak centra handlowe, czy obiekty usługowe infrastruktury komunikacyjnej (dworce, lotniska) z założenia mają służyć odwiedzającym, którzy szukają miejsca na posiłek „w biegu”. Mimo podobnego profilu działalności i grup docelowych, obiekty znacząco się od siebie różnią. Dlaczego? Odpowiedzi udzielą eksperci z firmy Forbis Group, która odpowiada za projekty trzech wnętrz w trzech różnych stylach – 88th Street, Coffee Corner i food courtu w warszawskiej galerii Plac Unii.

Wnętrze lokalu gastronomicznego powinno być zaaranżowane tak, by wzbudzać w kliencie takie emocje, jakich oczekuje od otoczenia w danym momencie. Szczególną formą lokali gastronomicznych są te w miejscach o dużym natężeniu ruchu, a więc centra handlowe czy dworce. Powierzchnie gastronomiczne w obiektach tego typu z założenia przeznaczone są do krótkich wizyt w przerwie zakupów, szybkich spotkań biznesowych, czy towarzyskich. Niemniej jednak konsument przy wyborze lokalu kieruje się aktualnymi potrzebami. Gdy szuka miejsca, w którym szybko zaspokoi głód, wybierze lokal typu fast-food, freelancer z laptopem szukający miejsca do pracy wybierze przytulną kawiarnię, pozwalającą na chwilę wyciszenia przed podróżą, grupa znajomych chcąca przekąsić coś po zakupach skieruje się do strefy food courtu.

– Rozpoczynając projektowanie wnętrza dla branży gastronomicznej należy przede wszystkim zapoznać się z profilem działalności lokalu, założeniami inwestora i ofertą, a także stworzyć taką aranżacje, która pozwoli mu wyróżnić się spośród dziesiątek lokali o zbliżonym przeznaczeniu – mówi redakcji Retailnet.pl Marcin Powierza, dyrektor zarządzający Forbis Group.

Jak zatem nadać przytulny charakter kawiarni, czy zaaranżować bar fast-food? Jak zaprojektować oryginalny food court? Warto przyjrzeć się specyfice każdego z nich.

Przestrzeń food courtu w Placu Unii City Shopping wymagała aranżacji oddającej elegancki klimat samego centrum handlowego. Przemyślana kolorystyka, wysokiej klasy materiały oraz miejsce dla ponad 100 osób to główne założenia, jakim musieli sprostać architekci. Efekt finalny prac to przestrzeń służąca nie tylko do pospiesznego spożycia posiłku, lecz także sprzyjająca spędzaniu czasu przy wspólnym stole, gdzie można również skorzystać z internetu, czy po prostu odpocząć.

Projektowaniem wnętrz kawiarni rządzą nieco inne prawa. Lokale stawiają przede wszystkim na kreowanie przyjaznej, ciepłej atmosfery klientom, którzy szukają spokojnego miejsca na krótki odpoczynek, szczególnie w podróży. Tak jest w przypadku Coffee Corner przy krakowskim Dworcu PKP.

– Założeniem było nadanie mu ciepłej, domowej atmosfery, która pozwoliłaby się zrelaksować podczas oczekiwania na pociąg. Zależało nam na stworzeniu miejsca, w którym czas się zatrzymał. Udało się to dzięki klimatycznym detalom, jak stare fotografie i zegar z kukułką. Przytulny nastrój uzupełniły stare, miękkie fotele, w których można odpocząć pijąc wyśmienitą kawę – mówi Mateusz Laskowski, Dyrektor Operacyjny Forbis Group.

Po strefie gastronomicznej i przytulnej kawiarni, warto przyjrzeć się trendom w aranżacji miejskich barów. Jednym z nich jest zaprojektowany przez Forbis Group lokal 88th Street. Tu zadbano o wielkomiejski klimat oddający przeznaczenie restauracji. Charakter nadają elementy rodem z nowojorskiej stacji metra i całego Wielkiego Jabłka. Żółto-czarno-biała kolorystyka nawiązuje do słynnych taksówek, okrągłe stoliki z hokerami do miejskich barów typu diner, a wrażenie dodatkowo potęguje grafika przedstawiająca Manhattan z lotu ptaka. Goście mogą obserwować, jak przygotowywane są ich dania w otwartej kuchni.

Trzy różne koncepty pokazują, jak przeznaczenie lokalu może znacząco wpływać na aranżację. Udowadniają też, jak zaproponowany styl i wykorzystany design mogą zobrazować profil działalności danego obiektu.

Reklama

Galeria Jurajska