sainsbury sprzedaż internetowa

Sieć Sainsbury’s uruchomiła nową odsłonę swojego sklepu internetowego. Partnerem projektu była firma Salmon

Platforma opiera się na oprogramowaniu WebSphere firmy IBM. Głównym założeniem projektu było stworzenie serwisu maksymalnie prostego, łatwego w obsłudze przez klientów. Strona zyskała wiele nowych funkcji, jak ruchomy wózek, pozwalający na swobodne przemieszczanie się po liście zakupów, filtr poszukiwanych produktów (na przykład według ceny czy pochodzenia produktu) oraz oceny i recenzje towarów.

sainsburys sprzedaż internetowa
Strona domowa sklepu Sainsbury’s

Klienci mają teraz swobodę przeszukiwania katalogów czy wybierania z najnowszych ofert. Za projektem stoi brytyjska firma Salmon wyspecjalizowana z kompleksowych rozwiązaniach dla branży e-commerce. Jak mówi dyrektor technologiczny sieci Sainsbury’s, Jon Rudoe, znaczna część pracy Salmon była skupiona na udoskonaleniach nie widocznych na ekranie. „Są to rozwiązania zapewniające większą szybkość, wygodę i wydajność zakupów. System będzie stale udoskonalany więc klienci mogą się spodziewać kolejnych udogodnień.”

sainsburys sprzedaż internetowa
Wirtualny koszyk na zakupy

Neil Stewart, dyrektor generalny Salmon: ” To jedno z największych wdrożeń oprogramowania WebSphere dla branży e-commerce na świecie. Wyzwanie było olbrzymie. Musieliśmy się zmierzyć gigantyczną liczbą artykułów w ofercie sklepu, złożonymi promocjami cenowymi, integracją ze starym systemem oraz przepływem danych z ośmiu milionów kont użytkowników i czterech milionów kart kredytowych. Efekt finalny jest tym większym sukcesem”. Nowy sklep został przystosowany do wszelkiego rodzaju urządzeń mobilnych. Platforma jest zintegrowana z 225 sklepami tradycyjnymi z których wysyłane są zakupy zamawiane online.

Obecnie roczna sprzedaż online sieci Sainsbury’s to około miliard funtów rocznie. Wynik ten został osiągnięty po 14 latach obecności w sieci.  Jon Rudoe liczy, że teraz ten wynik uda się szybko podwoić. Teraz Sainsbury’s wprowadza usługę Click&Collect, która będzie dostępna dla klientów w ponad tysiącu sklepów.