Zmiana profilu obiektu może pomóc w budowaniu przewagi konkurencyjnej

Gemini Park Bielsko Biała

Gemini Park Bielsko Biała

W sytuacji nasycenia rynku powierzchnią handlową zmiana profilu obiektu może pomóc mu w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Przykładowo, istniejące od 5 lat Centrum Handlowo-Rozrywkowe Gemini Park Bielsko-Biała po rozbudowie zmieniło swój profil kierując ofertę do określonego odbiorcy – rodziny.

Dzięki temu, jak podkreśla zarząd Gemini Park, obiekt stał się jedynym centrum handlowym w mieście, którego strategia marketingowa, rozwiązania architektoniczne oraz oferta handlowa i usługowa stworzone zostały w odpowiedzi na potrzeby dorosłych i ich dzieci.

– Zanim podejmie się decyzję o sprofilowaniu obiektu handlowego konieczne jest przeprowadzenie dokładnych analiz rynku lokalnego. Badania, jakie przeprowadziliśmy przed rozbudową pokazały, że większość naszych klientów odwiedza nas całymi rodzinami – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Krzysztof Brączek, dyrektor Centrum Handlowego Gemini Park Bielsko-Biała.

– W Bielsku-Białej jako pierwsi zaoferowaliśmy więc centrum handlowe z ofertą w pełni dopasowaną do potrzeb rodzin z dziećmi. Znajdziemy w nim wiele miejsc stworzonych z myślą o naszych najmłodszych klientach: kino, cukiernie, lodziarnie, sklepy z zabawkami, ubraniami i meblami dla dzieci. W obiekcie znajdują się też specjalne toalety dla najmłodszych oraz miejsca rozrywki. Tuż obok centrum niebawem zaaranżowany zostanie Park z atrakcjami dla maluchów oraz plaża. Uzupełnieniem oferty są eventy przygotowane z myślą o małych dzieciach i całych rodzinach, m.in. o charakterze rekreacyjnym, sportowym i kulturalnym – dodaje Krzysztof Brączek.

W rozbudowanym Gemini Park Bielsko-Biała znajduje się bogata oferta skierowana do kobiet, mężczyzn i dzieci. Większość najemców centrum to znane marki o zasięgu europejskim i krajowym, ale wśród nich są także regionalni przedsiębiorcy, którzy także dodatkowo odróżniają centrum od innych obiektów w regionie.

– Już po dwóch miesiącach po otwarciu rozbudowanego i odmienionego Gemini Park wyraźnie widać, że obrana przez nas strategia doskonale przyjmuje się wśród bielszczan. Wzrost popularności obiektu potwierdzają statystyki sprzedażowe i odwiedzin obiektu. Tylko w maju obroty najemców na mkw. w bielskim Gemini Park wzrosły o ponad 20 proc., a odwiedzalność podwyższyła się aż o ponad 60 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Określenie dokładnego profilu obiektu znacząco wyróżnia nas na tle konkurencji – podsumowuje Krzysztof Brączek.

Gemini Park Bielsko-Biała zostanie zaprezentowane przy stoisku 4.6/4.7 podczas Shopping Center Forum 2014.

Reklama

Galeria Jurajska