FootFall ostro w dół

Zakupy

FootFall Indeks Polska w ostatnim tygodniu spadł o 15,7 proc. w porównaniu z ubiegłym tygodniem. W skali rok do roku odwiedzalność w centrach handlowych także zmalała o 12 proc. Skumulowana strata wyniosła 6,9 proc. – podała firma Experian.

– Frekwencja w polskich centrach handlowych w tym roku różni się od lat poprzednich. Trend w zarysie jest podobny, ale amplitudy dużo bardziej znaczące. Tydzień 25. pokazał, że konsumenci czekają na wyprzedaże (które właśnie się rozpoczęły). Ruch w polskim handlu detalicznym spadł o około piętnaście procent i wszystko wskazuje na to, że w tym tygodniu znacząco się zwiększy, gdy ruszymy szukać okazji – informują analitycy Experian.

W tym sezonie wyprzedaże rozpoczęły się jeszcze przed wakacjami. Odwiedzalność w centrach handlowych spada przed samymi wyprzedażami, ponieważ klienci dobrze pamiętają w lat ubiegłych, kiedy rozpoczynają się obniżki. Kupujący bowiem są coraz lepiej zorientowani w mechanizmach marketingowych poszczególnych firm.

Irlandzka firma badawcza Experian plc. prowadzi cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych. Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych. Dzięki nim właściciele centrów handlowych oraz ich najemcy wiedzą, jakie są preferencje klientów – ile osób odwiedza obiekt, w jakich godzinach i na jakich zasadach korzystają z parkingu.

Reklama

Galeria Jurajska