inpost paczkomaty

InPost planuje na jesieni rozpocząć wprowadzanie paczkomatów we Francji. Prezes firmy podkreśla, że to tylko początek globalnej ekspansji firmy.

Po Wielkiej Brytanii to właśnie Francja jest największym rynkiem e-commerce w Europie. Według prognoz Francuski rynek online osiągnie wartość 53 miliardów euro pod koniec 2014 roku. Paczkomaty InPost poszerzą możliwość dostarczania zamówionych towarów oraz pozwolą konsumentom odbierać produkty 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu.

Prezes Integer.pl Rafał Brzoska skomentował: „Francja jest jednym z naszych priorytetów – jesteśmy w trakcie instalowania naszych maszyn i docelowo planujemy uruchomić 2500 terminali. Zdajemy sobie sprawę, jak bardzo wymagający są francuscy klienci – dlatego naszym kluczowym celem będzie dopasowanie naszych usług do ich oczekiwań. Będziemy stawiać na całodobową dostępność, wygodne lokalizacje i doskonałą jakość obsługi. Poza tym istotne są dla nas partnerstwa z kluczowymi graczami na francuskim rynku e-commerce”

Pozyskiwanie lokalnych partnerów

InPost planuje rozpocząć instalowanie paczkomatów na terenie Francji już na jesieni. Łączna liczba urządzeń ma wynieść 2500 na terenie całego kraju. Instalacje jak i zdobywanie partnerów lokalizacyjnych, logistycznych oraz e-commerce ma potrwać do końca 2016 roku.

We Francji InPost będzie współpracował z partnerem logistycznym Colis-Privé (25% udziałów w firmie należy do Amazon.com). Wszystkie kolejne umowy z partnerami logistycznymi jak i sklepami internetowymi zostaną wkrótce ogłoszone.

paczkomaty francja inpost
Francuskie Paczkomaty InPost

Nie tylko Francja

Nie tylko we Francji firma buduje swoją sieć. InPost planuje zainstalować 1000 paczkomatów we Włoszech do końca 2015. Spółka już  podpisała umowę z partnerem logistycznym TNT Logistics Service Italy oraz z platformą e-commerce Banzai.

Z kolei w Wielkiej Brytanii InPost podpisał umowę z Transport for London (londyński zarząd transportu miejskiego) i planuje zainstalować sieć paczkomatów na parkingach znajdujących się przy stacjach londyńskiego metra.

InPost nie ogranicza swojej ekspansji do Europy. Firma podpisała umowę z dostawcą CX courier w Hong Kongu i do końca 2016 roku zainstaluje ponad 300 paczkomatów. Spółka ma też w planach  instalacje ponad 6000 paczkomatów w Europie, Azji, obu Amerykach oraz na Bliskim wschodzie i Afryce.