River island indie

River Island, renomowana brytyjska marka odzieżowa, zadebiutowała na indyjskim rynku online. Kolekcja przeznaczona dla hinduskich odbiorców jest dostępna w lokalnym sklepie internetowym Jabong.com

Kolekcja zawiera 300 produktów i na Jabong.com jest dostępna od końca czerwca 2014. River Island w swojej indyjskiej ofercie ma gamę odzieży i akcesoriów – od strojów balowych, przez odzież jeansową po torebki i inne dodatki zarówno dla mężczyzn jak i kobiet.

Najbardziej perspektywiczny rynek

Zapowiadając debiut River Island w Indiach, Josie Roscop, dyrektor handlowy spółki, stwierdził: „Wejście do Indii to kamień milowy w rozwoju naszej firmy. Od dziś jesteśmy obecni na najbardziej chłonnym i najbardziej perspektywicznym rynku na świecie. Indyjscy konsumenci mają olbrzymie wyczucie globalnych trendów w modzie. Jesteśmy też niezmiernie szczęśliwi z partnerstwa z serwisem z Jabong.com, liderem wśród indyjskich sklepów internetowych. W ten sposób mamy nadzieję dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców.”

jabong river island
Sklep River Island w serwisie Jabong.com

Współpraca z lokalnym partnerem to w rzeczywistości jedyny sposób na obejście restrykcyjnego prawa handlowego obowiązującego w Indiach, które w zasadzie uniemożliwia zagranicznym detalistom wejście na lokalny rynek. Do zawierania różnego rodzaju joint venuture zmuszeni są wszyscy bez wyjątku. Nawet giganci tacy jak Amazon, eBay czy Walmart musieli podjąć współpracę z miejscowymi podmiotami.

Następne marki w kolejce

Dzieje się to nie bez korzyści dla indyjskich firm z branży e-commerce. Arun Chandra Mohan, zalozyciel i dyrektor generalny Jabong.com: „Niezmiernie cieszymy się z możliwości współpracy z czołową brytyjska marką taką jak River Island. W ten sposób wzbogacamy ofertę Jabong o międzynarodową modę z najwyższej półki”.

Kolekcja River Island na rynek indyjski opiera się o pastelowe kolory, ubrania na ogół jednobarwne, mniej dopasowane do kobiecej sylwetki niż ma to miejsce w Europie. „Teraz nasi klienci będą mieli większy dostęp do najnowszych trendów i stylów obowiązujących w modzie. Teraz będziemy się starali zapewnić dostęp do kolejnych ogólnoświatowych marek i produktów” – zapowiada Arun Chandra Mohan.