tchibo strategia online

Długoletnia obsługa bazowała na prowadzeniu kompleksowych działań sprzedażowych. Dzięki odpowiedniej strategii e-sklep Tchibo znalazł się w gronie liderów polskiego e-commerce

Współpraca marki Tchibo z Codemedia rozpoczęła się w 2010 r. po wygranym przetargu na działania sprzedażowe online. Głównym celem postawionym przez klienta było podniesienie sprzedaży i intensywne zwiększanie udziałów rynkowych oraz organizacja i kontrola programów sprzedażowych z kluczowymi wydawcami, portalami oraz partnerami afiliacyjnymi. W trakcie współpracy następowała stała optymalizacja strategii i modelu rozliczeń

Stały wzrost sprzedaży

Początki działań opierały się na kompleksowej obsłudze kampanii rozliczanych stricte w modelu CPO, – czyli kosztu za pozyskane zamówienie online w sklepie internetowym Tchibo. Komunikację skoncentrowano na działaniach kontekstowych w zależności od tematyki kolekcji.

Kolejne lata to oczekiwany wzrost sprzedaży, który udało się osiągnąć poprzez wykorzystanie wszystkich dostępnych modeli zakupu i wsparcie działaniami zasięgowymi. Niezmienna pozostała optymalizacja dostępnych narzędzi i kanałów według efektywnego kosztu pozyskania sprzedaży.

Tchibo strategia online
Sklep Tchibo.pl

Model biznesowy Tchibo

Codemedia we współpracy z agencją LemonSky, odpowiedzialną za produkcję kreacji online, stale obniżania kosztu CPO. „Wielkość wydatków była optymalizowana według perspektyw sprzedażowych” – wyjaśnia Łucja Gdala Dyrektor Zarządzający i Członek Zarządu Codemedia. „Braliśmy pod uwagę potencjał oferty, działania konkurencji, clutter reklamowy, a nawet warunki pogodowe. Analiza całego procesu zakupowego pozwoliła na racjonalną dystrybucję budżetu Klienta.”

Jacek Jaworski, Dyrektor E-commerce w Tchibo Warszawa – „Dzięki zaangażowaniu i ekspertyzie zespołu CM udało nam się rozwinąć biznes internetowy Tchibo do poziomu jednego z największych graczy na rynku sklepów internetowych w Polsce. W ciągu tych kilku lat współpracy pracownicy agencji udowodnili, że są wiarygodnym i skutecznym partnerem biznesowym.”

Promocja w nowoczesnych mediach

Codemedia jest największą niezależną agencją mediową w Polsce działającą w segmencie wspierania sprzedaży. Firma koncentruje się przede wszystkim na nowoczesnych mediach – Internecie, telewizji, mediach mobilnych, a także w innych kanałach tradycyjnych i BTL. W 2013 roku firma współpracowała z ponad 170 klientami, wśród których są takie jak firmy jak Tchibo Direct, Tesco, Polkomtel, , LEK-AM, Novascon, Getin Bank, Idea Bank, Ebay, Fashion House Group, Robert Bosch, Indykpol, Lewiatan Holding i inni.

Tchibo ma unikalny model biznesowy, który łączy najwyższej jakości kawę paloną z szerokim asortymentem produktów ze zmieniających się co tydzień kolekcji. E-sklep Tchibo.pl to jeden z dziesięciu największych sklepów internetowych w Polsce.