Blucarat sprzedaż interentowa

W dobie wciąż rozwijających się mediów społecznościowych nie sposób ograniczyć kupujących w wydawaniu recenzji i ocen. Z platformą Blucarat e-sklep można błyskawicznie zintegrować z serwisami społecznościowymi, tak by klient mógł w łatwy sposób monitorować sądy wydawane przez innych.

Zakupy online są pod ogromnym wpływem wszelkich społecznych interakcji, a co za tym idzie, również serwisów społecznościowych. Dla firm zajmujących się handlem w sieci, narzędzie takie jak Blucarat jest łącznikiem między mediami społecznymi, a witryną sklepu. „Celem Blucarat jest połączenie sieci społecznościowych i e-handlu w jedną całość. Dziś większość klientów sklepów online szuka rekomendacji z zaufanych źródeł, jak rodzina czy znajomi. Właśnie dlatego ludzie porzucają anonimowe fora internetowe na rzecz Facebooka, Instagrama czy Twittera” – mówi Evigo Kieran Taylor, dyrektor handlowy w Blucarat.

 

Przycisk „social bar”

Jak to działa w praktyce? Blucarat daje możliwość umieszczania na stronach sklepu przycisku „social bar”. Przycisk działa jako pomoc dla klientów. Po jego kliknięciu na ekranie pojawiają się opinie, recenzje, oceny i opisy danego produktu umieszczone przez innych internautów w mediach społecznościowych. W ten sposób kupujący jest zwolniony z konieczności używania wyszukiwarek, wszystkie potrzebne informacje zostają mu podane na talerzu. Rozwiązanie Blucarat w najmniejszym stopniu nie obciąża przy tym zasobów systemowych e-sprzedawcy – cały proces i magazynowanie danych odbywa się bowiem w chmurze.

„Dzięki Blucarat, użytkownicy mogą też dzielić się zdjęciami, opiniami oraz komunikować w obrębie swojego ulubionego sklepu, tworząc zupełnie nowy wymiar zakupów online” mówi Kieran Taylor. „Od zawsze zakupy były doświadczeniem społecznym, czego nie można powiedzieć o ich internetowej formie. Blucarat pragnie przywrócić tę cechę e-zakupom, wdrażając formy interakcji charakterystyczne dla serwisów społecznościowych takich jak zdjęcia czy dyskusje” – dodaje.

Blucarat na fali sukcesu

W listopadzie 2013 firma Blucarat zdobyła finansowanie zewnętrzne. Jednymi z pierwszych jej klientów firmy były sieci Laura Geller Beauty, Greenwich Jewelers oraz Beyond Clothing. Przykładem skuteczności Blucarat jest 2,5 krotny wzrost sprzedaży artykułów Laura Geller Beauty, ponad dwukrotny wzrost czasu spędzanego na stronie sklepu oraz 1,5 krotny wzrost liczby wizyt.

Obecnie klientami platformy są między innymi sieci BCBGMAXAZRIA, MIU MIU, Harry Winston oraz 1-800Flowers.com, a wśród jej partnerów znajdziemy PayPal, Google, Amazon, czy Microsoft.

„Zakładamy, że do 2017 roku większość sieciowych detalistów „uspołeczni” swoje witryny sprzedażowe. Tylko w ten można dziś budować lojalność klientów, zwiększać liczbę odsłon strony oraz poprawiać dochody” komentuje Kieran Tylor.