zakupy online raport capgemini

Według raportu opublikowane przez firmę SimilarWeb, Bdsklep.pl odnotował w maju 2014 największą liczbę odsłon spośród wszystkich polskich e-sklepów z produktami spożywczymi.

Według zestawienia strona bdsklep.pl (Bardzo Dobry Sklep) miała ponad 290 tys. odsłon wyprzedzając internetowy sklep Almy oraz delikatesy Piotr i Paweł.

Model „Pure Player”

Bdsklep.pl jest przedsięwzięciem typu „Pure Player” co oznacza ze nie prowadzi tradycyjnego kanału sprzedaży. Co więcej, sklep nie oferuję produktów świeżych co pozwala na wysyłkę towarów za granicę. I właśnie model cross-border firma chce rozwijać najmocniej. Obecnie ok 11% osób odwiedzających sklep to konsumenci spoza Polski. Aż 99% odwiedzin ma miejsce z użyciem komputerów stacjonarnych.

„Chcemy zostać największym przedstawicielem segmentu e-grocery,  stać się dla Polaków synonimem internetowych zakupów dóbr szybkozbywalnych oraz zostać największym graczem typu „pure player”, czyli nie posiadającym sklepów stacjonarnych. Wybraliśmy taki model biznesowy z uwagi na jego skalowalność i duży potencjał wzrostu. W ofercie bdsklepu.pl nie ma produktów świeżych, a to pozwala nam dowozić przesyłki w każde miejsce w Polsce i Europie” – podkreśla Jacek Palec, prezes bdsklep.pl.

bdsklep.pl
Strona główna sklepu bdsklep.pl

 

Więcej zakupów spożywczych w sieci

Według zestawienia SimilarWeb coraz więcej polaków przekonuje się do robienia zakupów spożywczych przez internet. Do zakupów online wreszcie zabrali się mieszkańcy mniejszych miast.

„To dla nas bardzo dobry sygnał zważywszy na fakt, że 40% naszych przychodów generowanych jest przez klientów mieszkających poza wielkimi miastami. Naszym głównym rynkiem zbytu jest Warszawa i pięć kolejnych największych miast w kraju. Ale wbrew temu, co mogłoby się wydawać, kolejnymi rynkami nie są byłe miasta wojewódzkie, ale naprawdę małe miejscowości, w których konsumenci nie mają zbyt dużego wyboru asortymentu produktów.” – mówi Jacek Palec.