Centrum handlowe
Centrum handlowe

FootFall Indeks Polska w ostatnim tygodniu wzrósł o 16,5 proc. w porównaniu z ubiegłym tygodniem. W skali rok do roku odwiedzalność w centrach handlowych z kolei zmalała o 2,9 proc. Skumulowana strata wyniosła 6,8 proc. – podała firma Experian.

– Gwałtowny wzrost wskaźnika FootFall w ostatnim tygodniu czerwca 2014 roku można wytłumaczyć rozpoczynającym się sezonem wyprzedaży – skomentowali analitycy FootFall.

Klienci oczekiwali na rozpoczynającą się właśnie fazę wyprzedaży. Prawdopodobnie w kolejnym tygodniu – pierwszym tygodniu lipca możemy spodziewać się kolejnej fazy wzrostu odwiedzalności w polskich centrach handlowych w związku z pogłębianiem wyprzedaży. Będzie to druga faza letnich wyprzedaży. Podkreślić należy, że wciąż jednak wielu klientów oczekuje ostatniego etapu obniżek, który nastąpi w połowie lipca 2014.

Jak już informowaliśmy, w tym sezonie wyprzedaże rozpoczęły się jeszcze przed wakacjami. Odwiedzalność w centrach handlowych spada przed samymi wyprzedażami, ponieważ klienci dobrze pamiętają z lat ubiegłych, kiedy rozpoczynają się obniżki. Kupujący bowiem są coraz lepiej zorientowani w mechanizmach marketingowych poszczególnych firm.

Irlandzka firma badawcza Experian plc. prowadzi cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych. Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych. Dzięki nim właściciele centrów handlowych oraz ich najemcy wiedzą, jakie są preferencje klientów – ile osób odwiedza obiekt, w jakich godzinach i na jakich zasadach korzystają z parkingu.