Zalando, jeden z największych w Europie sklepów internetowych z ubraniami i obuwiem, poinformował  na swoim profilu na Facebooku, że wprowadza dla swoich klientów z Polski aplikacje mobilną na dwa najbardziej popularne systemy operacyjne.

Wcześniejsze wersje aplikacji były już dostępna w Niemczech od 2012, gdzie znajduje się siedziba główna firmy. Aplikacja w Niemczech była ściągana już ponad 3 milion razy, dlatego nie dziwi fakt ze firma postanowiła wprowadzić ja również na rynek Polski.

„Mobilne zakupy odgrywają dla naszych klientów i dla nas coraz ważniejszą rolę. Dzięki aplikacjom na Androida i iOS polscy konsumenci mogą kupować przez Internet będąc nawet na świeżym powietrzu lub w domowym zaciszu “, mówi Robert Schütze, Country Manager Polska, Zalando.

zalando aplikacja mobilna

Mobilna strona Zalando

Zalando posiada już w Polsce od 2012 mobilną wersje swojej strony. „Obecnie konsumenci korzystają z mobilnej oferty przede wszystkim, aby znaleźć informacje na temat aktualnych trendów w modzie i zainspirować się przy doborze garderoby“, wyjaśnia Robert Schütze.

Według Zalando aplikacje pozwoli konsumentom na jeszcze wygodniejsze korzystanie z e-sklepu. „Nowe aplikacje oferują jeszcze więcej inspiracji, bardziej zoptymalizowaną prezentację produktów, a ich prosta i intuicyjna nawigacja oraz przemyślany dobór funkcji ułatwiają zakupy przez Internet bez potrzebny korzystania z komputera stacjonarnego. Poza tym pragniemy uczynić zakupy w Zalando jak najbardziej wygodnymi, dlatego również zdecydowaliśmy się zaoferować naszym bardziej tradycyjnym klientom możliwość składania zamówień telefonicznie, bezpośrednio u agenta” dodaje Robert Schütze.

zalando aplikacja mobilna

Wbudowany skaner kodów

Nowa aplikacja oprócz zoptymalizowanej oraz intuicyjnej nawigacji oferuję takie funkcje jak synchronizacja listy życzeń, co oznacza że bez względu z jakiego urządzenia korzystamy i jakie produkty wybierzemy to będą one dostępne na laptopie, telefonie czy tablecie.

Najciekawsza funkcją jest na pewno skaner kodów kreskowych, ta funkcja pozwala użytkownikom zeskanować kod kreskowy produktu który znajduję się w sklepie stacjonarnym i porównać go z cenami na Zalando, również  jeśli np nie ma już naszego rozmiaru w sklepie stacjonarnym to możemy sprawdzić czy przypadkiem nie ma naszego rozmiaru na Zalando.pl.

Ciekawy jest fakt ze firma sama stworzyła aplikacje, co jest dość rzadkie – większość firm zleca wyspecjalizowanym firmą stworzenie aplikacji mobilnych. W tym przypadku aplikację przygotował 22 osobowy zespół Zalando w zaledwie 11 tygodni. Natomiast prawie 400 pracowników działu IT Zalando wzięło udział w wdrożeniu aplikacji i zintegrowaniu jej z platformą sklepu internetowego oraz systemu płatności.

Jedynym minusem aplikacji jaką udało nam się znaleźć,  jest fakt że działa ona wyłącznie na najnowszych wersjach systemu Android.