Serenada: rozpoczęcie budowy w październiku

CH Serenada

Chcemy rozpocząć budowę Centrum Handlowego Serenada w Krakowie w październiku. Proces komercjalizacji wygląda bardzo obiecująco – zapowiadają przedstawiciele firmy Mayland.

– Do projektu wprowadzamy jeszcze pewne zmiany, jesteśmy już jednak po większości przetargów, a całą procedurę przetargową chcielibyśmy zakończyć we wrześniu tego roku. Z budową ruszymy w październiku. Potrwa 24 miesiące od wbicia pierwszej łopaty. Mamy zatem nadzieję zaprosić klientów do Serenady w 2016 roku – mówi Grzegorz Latała, Leasing Dyrektor firmy Mayland RE.

– Prowadzimy intensywnie rozmowy z najemcami i w tej chwili mamy już wynajęte ponad 40% powierzchni centrum. Realne wydaje się dzisiaj osiągnięcie poziomu 60–70 proc. najmu przed startem prac budowlanych. Mamy operatora spożywczego. Będą nim delikatesy Piotr i Paweł, z którymi podpisaliśmy już umowę. Marka Piotr i Paweł zadebiutuje w Krakowie – dodaje.

Centrum składać się będzie z dwóch, a w zasadzie z dwóch i pół poziomu. Serenada zostanie silnie zintegrowana z terenem, na którym powstanie – pod tym względem projekt jest podobny do gdyńskiej Riviery. Na każdym poziomie centrum będzie znajdowało się wejście do obiektu. Na pierwszym półpoziomie znajdą się usługi uzupełniające ofertę znajdującego się obok Krokusa. Dwa pozostałe zostaną przeznaczone na ofertę odzieżową z dużym dodatkiem oferty restauracyjnej. Ale Serenada będzie opierać się głównie na ofercie modowej.

Ze względu na rozmiary galerii firma zdecydowała się na budowę parkingu podziemnego i wielopoziomowego, aby ułatwić klientom dostępność do poszczególnych poziomów galerii.
W całej strefie handlowej i rozrywkowej, gdzie Serenada powstaje, miejsc parkingowych jest bardzo dużo. Klienci Multikina i Krokusa będą mogli swobodnie przejść również do Serenady bez przestawiania pojazdu.

– Ten rejon od dawna jest nam bliski i znany – istniał tu wcześniej hipermarket Geant – a jego rozwój już pod nazwą „Serenada” jest w naszych planach od kilku lat. Już wtedy, gdy budowaliśmy hipermarket, widzieliśmy duży potencjał w tej części Krakowa. Zaplanowaliśmy budowę nowego projektu w tym rejonie chcąc uzupełnić istniejącą w tej strefie ofertę. Obecnie mieści się tam hipermarket z małą galerią usługową, jest park wodny, 12-ekranowe Multikino, stacja benzynowa, McDonald’s i hotel. Tak naprawdę brakuje dobrej oferty fashion i uzupełnienia oferty foodcourtowej. W roku 2009 nabyliśmy grunty pod inwestycję, po zakupie tych działek zaczęliśmy tworzyć koncept i wychodzić z nim na rynek – twierdzi Grzegorz Latała.

– Projekt ewoluował. Na początku myśleliśmy o koncepcji rynku. Po wielu analizach doszliśmy do wniosku, że stworzenie osobnej galerii handlowej, która będzie uzupełniać ofertę już istniejącą, jest najrozsądniejszym wyborem. Mimo iż klienci lubią mieć wszystko pod jednym dachem, takie koncepty również się sprawdzają. Dysponujemy już prawomocnym pozwoleniem na budowę, które jest ważne i będzie realizowane. Na przełomie lipca i sierpnia podejmiemy decyzję o wyborze banku kredytującego budowę – dodaje.

– Serenda jest jednym z wielu naszych projektów. Mayland ma bardzo duży potencjał i bardzo duże doświadczenie na rynku retail. Stawialiśmy pierwsze kroki jeszcze w latach 90. Dlatego chętnie pomagamy innym deweloperom i inwestorom w komercjalizacji i zarządzaniu dużymi obiektami handlowymi. Bardzo skuteczny i sprawny zespół zajmujący się w Mayland komercjalizacją rozpoczął współpracę ze spółką PA Nova przy projekcie w Jaworznie. Jesteśmy codeweloperem centrum, a naszym głównym zadaniem jest wsparcie w procesie komercjalizacji i doradztwo. Chcemy rozwijać komercjalizację w połączeniu z doradztwem na etapie konceptu i optymalizacji również dla innych podmiotów – kończy Grzegorz Latała.

Firma Mayland kolejny raz zdecydowała się wziąć udział w Shopping Center Forum 2014. Projektom spółki będzie można przyjrzeć się na stoisku 2.5.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016