Therese Keys, Plaza Centers
Therese Keys, Plaza Centers

Zarząd spółki MIG, właściciela sieci handlowych Sizeer, Symbiosis, Umbro, Timberland, Lacoste i 50 Style, zaproponował podjęcie dyskusji z przedstawicielami sieci handlowych, zarządców i deweloperów centrów handlowych nad problemem efektywności działalności sieci handlowych w kontekście godzin otwarcia większości centrów handlowych w Polsce.

MIG proponuje zmianę godzin otwarcia centrów handlowych z 9-22 na 10-21 podając kilka najważniejszych powodów i skutków takiej decyzji. M.in. oszczędności w związku ze skróceniem czasu pracy, kosztami pracowniczymi i kosztami mediów (głównie elektryczność) – ok 6,5 proc. całościowego zużycia mediów (2 godziny z 13 godzin przez które obecnie prowadzony jest sklep).

Ze szczegółami propozycji MIG oraz opiniami na ten temat będzie się można zapoznać w specjalnym wydaniu Shopping Center Poland – Raport 2014 – Centra handlowe w Polsce.

Opinię na temat tej propozycji redakcji Retailnet zgłaszają zarówno najemcy jaki i zarządcy centrów handlowych oraz deweloperzy.

Zdaniem Therese Keys, Head of Shopping Centers Management z Grupy Plaza Centers nie należy zmieniać dotychczasowych godzin otwarcia obiektów handlowych.

– Z powodu zmian zachodzących w społeczeństwie, a szczególnie aktywizacji zawodowej kobiet, która powoduje, że rodziny mają coraz mniej czasu, powinniśmy utrzymać obecnie obowiązujące godziny otwarcia. Konkurencja na rynku detalicznym powinna zmuszać operatorów do spełniania w najwyższym stopniu oczekiwań klientów. Z tego powodu skrócenie godzin otwarcia centrów handlowych nie przyniosłoby dobrych efektów – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Therese Keys, Head of Shopping Centers Management z Grupy Plaza Centers.

Więcej opinii na temat godzin funkcjonowania centrów handlowych w specjalnym wydaniu Shopping Center Poland – Raport Centra Handlowe w Polsce oraz w sierpniowym wydaniu miesięcznika Shopping Center Poland