Mothercare, Shutterstock

Amerykański koncern Destination Maternity złożył ofertę zakupu, znanej również w Polsce, brytyjskiej sieci Mothercare. Sieć oferująca artykuły dziecięce miałaby zostać przejęta za 270 mln funtów, czyli ponad 1 mld złotych. Obecnie Mothercare posiada ok. 1440 sklepów w 60 krajach na całym świecie.

Brytyjska sieć odrzuciła opiewającą na 270 mln funtów ofertę swojego amerykańskiego konkurenta. Decyzję tę poparli najwięksi udziałowcy Mothercare, czyli Fidelity i Allianz Global. Ich zdaniem oferta przedstawiona przez Destination Maternity jest niewystarczająca.

Celem amerykańskiego koncernu Destination Maternity jest zdobycie pozycji największej globalnej sieci detalicznej oferującej produkty dla małych dzieci oraz dla kobiet w ciąży. Przejęcie brytyjskiego konkurenta i tym samym zdobycie mocnego przyczółku na europejskim rynku miało być kolejnym krokiem w realizacji tego planu.

Przejęciem Mothercare, które w ostatnim czasie notowało znaczne spadki przychodów, zainteresowane wcześniej było także brytyjskie Tesco. Ostatecznie jednak do transakcji nie doszło.

Marka Mothercare rozpoczęła swoją działalność w 1961 roku. W samej Wielkiej Brytanii posiada ponad 200 sklepów. Na całym świecie jest ich łącznie ok. 1440, w tym 12 w Polsce (wszystkie znajdują się w centrach i galeriach handlowych w największych miastach w kraju).

Marka należy do Grupy Alshaya, która ekspansję sieci na zagraniczne rynki rozpoczęła w 1983 roku uruchomiając pierwszą placówkę franczyzową w  Kuwejcie.