LPP umacnia pozycję w CEE

Salon Reserved

Polska grupa odzieżowa LPP otwiera kolejne salony w krajach bałtyckich oraz w Czechach i na Słowacji. Inwestycje realizowane w tych krajach są sygnałem, że rozwój w regionie jest dla LPP równie istotny, jak ekspansja na nowe rynki.

– Wizja rozwoju LPP zakłada dywersyfikację pod względem lokalizacji naszych marek, przy równoczesnym rozszerzaniu działalności na rynkach, na których już teraz cieszą się one dużą rozpoznawalnością i osiągają dobre wyniki sprzedażowe. Dlatego równolegle z przygotowaniami do debiutów w nowych dla firmy obszarach, inwestujemy tam, gdzie od lat odnosimy sukcesy – mówi Sławomir Łoboda, odpowiedzialny z ramienia zarządu LPP za inwestycje i rozwój powierzchni handlowej.

– Łączna wartość inwestycji zagranicznych LPP w 2014 roku wyniesie ok. 220 mln zł, z czego 53 mln zł to kwota, którą przeznaczamy na rozwój na dotychczasowych rynkach takich jak Czechy, Słowacja oraz region Pribałtiki – dodaje Sławomir Łoboda.

Rok 2014 to czas dynamicznych działań biznesowych LPP w krajach bałtyckich. Wiosną na Litwie zadebiutowała najmłodsza marka LPP – Sinsay, oferująca odzież dla nastolatek, a ofertę litewskich salonów marek LPP poszerzono o kolejny sklep House. Powierzchnia handlowa LPP wzrosła także na Łotwie – w Rydze otwarto dwa salony marki Reserved w tym jeden flagowy w sercu Starego Miasta o powierzchni ponad 1600 mkw., dwa salony Mohito, a także pierwszy sklep Sinsay w tym kraju.

W Estonii natomiast od maja do października tego roku powstanie w sumie jedenaście nowych salonów sprzedaży – trzy sklepy marki Reserved oraz po dwa wszystkich pozostałych marek – House, Cropp, Mohito i Sinsay. Łączna powierzchnia salonów LPP na Litwie, Łotwie i w Estonii pod koniec 2013 roku wynosiła 27 100 mkw., a pod koniec roku 2014 będzie wynosić ok. 35 proc. więcej.

Do końca 2014 roku znacząco się zwiększy się również obecność LPP w Czechach i na Słowacji. W Bratysławie powstanie sześć nowych salonów – dwa sklepy Mohito i po jednym z wszystkich pozostałych marek, natomiast na terenie Czech nowych sklepów będzie aż jedenaście – cztery z nich stanowić będą salony Cropp, po dwa sklepy Reserved, House i Mohito oraz jeden salon marki Sinsay. Łączna powierzchnia salonów LPP w Czechach i na Słowacji pod koniec 2013 roku wynosiła ponad 48 000 mkw., zaś na koniec 2014 roku ma wynosić blisko 57 000 mkw.

Równolegle do rozwoju w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, LPP wchodzi na zupełnie nowe rynki. W lipcu tego roku marka Reserved zadebiutuje w Niemczech, jesienią salony wszystkich marek LPP zostaną otwarte w Chorwacji, a w Katarze swoich pierwszych klientów powita jeszcze w tym roku flagowa marka Reserved.

LPP, firma notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku, jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się spółek odzieżowych. Tylko w 2013 r. spółka sprzedała ponad 70 milionów sztuk odzieży, osiągając przychody w wysokości ponad 1 mld euro. Od lat konsekwentnie rozwija swoją działalność w Polsce i za granicą, odnosząc sukcesy na rynku odzieżowym.

Koncern zarządza 5 znanymi markami modowymi, a na 2016 rok planowana jest premiera kolejnej. LPP posiada sieć blisko 1400 salonów, tworzy miejsca pracy dla blisko 18 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy Środkowo-Wschodniej i Szanghaju. W marcu 2014 r. spółka awansowała do giełdowego indeksu WIG20, który generuje istotną część obrotów na GPW w Warszawie. Bieżąca wycena rynkowa LPP wynosi ok. 4 mld euro.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016