Vanguard: 3 najważniejsze funkcje ochrony w centrum handlowym

Vanguard

Firma Vanguard, należąca do grupy kapitałowej Aspen i świadcząca usługi ochrony fizycznej oraz monitoringu technicznego, w rozmowie z portalem Retailnet radzi, na jakie aspekty powinien zwrócić uwagę zarządca centrum handlowego zatrudniając firmę ochroniarską w swoim obiekcie.

– Angażując firmę ochroniarską należy przede wszystkim zwrócić uwagę na to, aby personel ochrony był odpowiednio przeszkolony oraz zmotywowany do pracy, ponieważ nic nie zastąpi czujnego oka pracownika ochrony. Trzy najważniejsze funkcje ochrony w centrum handlowym to zapewnienie szeroko pojętego bezpieczeństwa klientom galerii handlowych (w tym np. bezpieczeństwa pożarowego, przed kradzieżą, medycznego); zapewnienie funkcji reprezentacyjnej oraz informacyjnej np. wskazanie odpowiedniego sklepu czy windy, a co najważniejsze koordynacja oraz nadzór nad różnego rodzaju pracami przeprowadzanymi w galerii tak, aby w niczym nie zakłócały klientom przyjemności, jaką jest robienie zakupów – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Jarosław Czarnowski , dyrektor zarządzający Vanguard.

Jak podkreślają specjaliści z firmy Vanguard, jest wiele wskaźników, którymi można mierzyć efektywność takiej ochrony np. ilość udaremnionych kradzieży samochodów czy ilość złapanych kieszonkowców, ale najważniejszym wydaje się poziom zadowolenia klientów z obsługi znajdującej w centrum handlowym.

– Można powiedzieć, że najważniejsza część pracy ochrony, czyli zapewnienie bezpieczeństwa powinna być tak wykonywana, aby ochrona nie rzucała się w oczy klientom. Klienci powinni dostrzegać wyłącznie te funkcje reprezentacyjne i informacyjne, które powierzone pracownikom właściwie przeszkolonym o wysokiej kulturze będą częścią składową sukcesu galerii handlowej. Pamiętajmy, klient postrzega centrum handlowe często jako cały jeden wspólny obszar i chodzi o to, aby żaden z trybików obsługujących nie pozostawił złego wrażenia na odwiedzających nas klientach, wówczas na pewno wrócą – podkreśla Jarosław Czarnowski.

W ostatnim czasie firma Vanguard uzyskała certyfikat nadany przez Polski Czerwony Krzyż przy wsparciu z PZU i PIO (Polską Izbą Ochrony).

– Pracownicy Vanguard musieli przejść kurs udzielania pierwszej pomocy medycznej – realizowany przez PCK (w placówkach PCK w różnych miastach). Dzięki temu wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy coraz częściej stawiają tego rodzaju wymagania naszym pracownikom i firmie – podsumowuje dyrektor zarządzający Vanguard.

Przypomnijmy, Vanguard świadczy usługi w zakresie bezpieczeństwa od 15 lat. Zapewnia bezpieczeństwo m.in. dla obiektów użyteczności publicznej (galerie handlowe, biurowce, hotele). Vanguard wchodzi w skład Grupy Aspen, która jest sponsorem Welcome Mixer, inaugurującego Shopping Center Forum 2014 Fall Edition.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016