Auchan
Auchan

Grupa Auchan rozpoczęła w Rumunii testy nowego, mniejszego formatu hipermarketów. Niewykluczone, że projekt będzie rozwijany także na innych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.

Po Rosji i Chinach, przyszła pora na Rumunię. Francuska grupa Auchan rozpoczęła na tamtejszym rynku testy kompaktowego formatu swoich hipermarketów – donoszą rumuńskie media.

Nowy koncept charakteryzuje się mniejszą powierzchnią i ograniczoną liczbą asortymentu. Na półkach znajduje się ok. 10 tys. produktów, przede wszystkim marek własnych, oferowanych po niższych cenach. Nowy koncept hipermarketów ma być rozwiązaniem stosowanym przede wszystkim w miastach liczących ok. 100 tys. mieszkańców.

Dotychczas Auchan rozwijało ten format w Chinach i Rosji. U naszych wschodnich sąsiadów funkcjonuje obecnie pięć takich hipermarketów, działających pod szyldem Nasha Raduga. Zlokalizowane są w miastach liczących od 300 do 500 tys. mieszkańców.

Zdaniem analityków z firmy IGD, cytowanych przez rumuńskie media, nowy koncept hipermarketów ma sporą szansę przyjąć się w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, właśnie takich jak Rumunia. Być może w przyszłości nowy format pojawi się także na innych rynkach w tej części Europy, a więc również w Polsce.

Obecnie w Rumunii działa 31 hipermarketów Auchan, które generują roczne obroty na poziomie ok. 1 mld euro.

W Polsce Auchan posiada 30 hipermarketów, kontroluje również spółkę Elea Polska, właściciela sieci sklepów Simply Market. Przypomnijmy również, że niedawno  francuska spółka przejęła od niemieckiej Grupy Metro sieć 57 hipermarketów Real działających na terenie całego kraju.