Nielsen: 5 wskazówek, jak zwiększyć szansę na sukces centrum handlowego

sukces, shutterstock

Bez znajomości najnowszych trendów oraz oczekiwań konsumentów trudno osiągnąć jest sukces, czyli zwiększyć odwiedzalność centrum handlowego, a co za tym idzie również jego dochody. Raport agencji Nielsen przynosi w tym zakresie pewne wskazówki.

W swoim raporcie Nielsen wskazuje trendy panujące obecnie na rynku centrów handlowych. Wymienia również czynniki, które mają wpływ na decyzje zakupowe konsumentów, a w rezultacie na wyniki osiągane przez dane centrum handlowe. Poniżej 5 najważniejszych kwestii.

Lokalne miejsce spotkań

Pomimo rozwoju nowoczesnych technologii i rosnącej popularności wszelkiego rodzaju portali społecznościowych, ludzie wciąż lubią spotykać się ze sobą osobiście. Centra handlowe są idealnym miejscem takich spotkań. Umiejętne dopasowanie centrum handlowego do lokalnego charakteru miejsca, w którym się znajduje, pomoże takim spotkaniom zyskać na autentyczności oraz popularności. Ważne jest również stworzenia wrażenia, że w danym centrum skupia się życie towarzyskie całej okolicy.

Powiew świeżości

Największą popularnością od kilku lat cieszą się centra lifestylowe. Nowo budowane obiekty zazwyczaj spełniają oczekiwania współczenych konsumentów. Te starsze wcale nie muszą pozostawać jednak w tyle – wystarczy drobna modernizacja, wzbogacenie oferty o punkty gastronomiczne, rekreacyjne, czy dodatkowe punkty handlowe. Niezależnie od pomysłu, konsumenci oczekują od centrów wartości dodanej, czegoś, co jest niemożliwie do osiągnięcia robiąc zakupy online.

Omnichannel kluczem

Współcześni konsumenci mają wiele możliwości, gdzie zakupić poszukiwany towar. Coraz większą popularnością cieszy się zwłaszcza sprzedaż internetowa. Aby nie wypaść z gry, zarządcy centrów handlowych muszą urozmaicić swoją ofertę, co niesie za sobą integrację sklepów internetowych, mobilnych oraz tradycyjnych – wszystko po to, aby zaspokoić oczekiwania klientów. Przykładem mogą być mobilne aplikacje, umożliwiające dostęp do zamieszczanych w serwisach internetowych ocen i recenzji danego sklepu, strony internetowe, pozwalające klientowi na odbiór zamówionego on-line towaru w sklepie, czy bony towarowe do wykorzystania zarówno w tradycyjnym sklepie jak i w sieci.

Nadchodzi nowy klient

Przyszłość handlu w dużej mierze zależy od młodego, wielkomiejskiego pokolenia. Należy poznać ich oczekiwania, zwyczaje zakupowe i potrzeby. To pomoże w odpowiednim zaprojektowaniu centrum handlowego, a także optymalnym doborze najemców. Zdobycie lojalności tych klientów już teraz jest kluczowe z punktu widzenia przyszłości danego centrum handlowego.

Dobrze przemyślana lokalizacja

Poznanie oczekiwań lokalnej społeczności i trendów panujących wśród konsumentów to bez wątpienia klucz do sukcesu. Dodając do tego pogłębioną analizę lokalizacji nowego centrum handlowego, biorącą pod uwagę nie tylko obecność bezpośredniej konkurencji, ale nawet znajdujące się w okolicy zakłady przemysłowe, jeszcze bardziej zwiększają szansę na sukces.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016