CH Posnania
CH Posnania

9 lipca br. odbyła się uroczystość inaugurująca jedno z największych przedsięwzięć deweloperskich w Polsce i Europie Centralnej. Firma Apsys rozpoczęła w Poznaniu realizację nowego centrum o powierzchni handlowej 100 tys. mkw. Koszt inwestycji sięga 300 mln euro.

Wydarzeniu towarzyszyła ceremonia wmurowania kamienia węgielnego, w której uczestniczyli przedstawiciele władz miasta oraz wielu najemców. Nowe Centrum, znane dotąd pod nazwą Łacina, docelowo przyjęło nazwę Posnania.

Projekt jest realizowany w ramach rządowego programu „Inwestycje Polskie”. Jest on częścią wdrażanego przez miasto Poznań planu rewitalizacji dzielnicy Rataje. Centrum przyczyni się do rozwoju nowej infrastruktury oraz modernizacji dróg i rozwiązań komunikacyjnych, co zwiększy bezpieczeństwo i wygodę lokalnej społeczności. Finansowanie zapewnia konsorcjum banków, w skład którego wchodzą Bank Gospodarstwa Krajowego, Berlin Hyp oraz ING. W pracach związanych z budową obiektu zaangażowanych będzie ok. 3 tys. osób, tyle samo – pośrednio i bezpośrednio – znajdzie pracę po jego otwarciu. Posnania znacząco wpłynie na wzrost atrakcyjności osiedla Rataje, które zyska lepszy dostęp do oferty zakupowej oraz rozrywkowo-rekreacyjnej, nowe restauracje i kawiarnie oraz szerokie spektrum usług skupionych w jednym obiekcie.

Kompleks, którego otwarcie jest zaplanowane na drugą połowę 2016 r. będzie największym centrum handlowym w woj. wielkopolskim oraz trzecim pod tym względem w całej Polsce.

– Poznań jest 5. pod względem liczby mieszkańców polskim miastem, w czołówce pod względem siły nabywczej. W zasięgu centrum jest prawie 1 mln mieszkańców Wielkopolski. Poznań to miasto o europejskich ambicjach i potencjale pozwalającym wypełnić przestrzeń pomiędzy Warszawą, a Berlinem. Tak, ten wybór był dla nas naturalny – mówi Fabrice Bansay, Prezes Apsys Polska.

Ze względu na wielkość i zróżnicowanie oferty – około 300 najemców – klienci będą mogli zaspokoić swoje indywidualne oczekiwania i gusta. Pod jednym dachem znajdzie się 40 wielko- i średniopowierzchniowych sklepów, 220 butików, 40 restauracji oraz kawiarni. Na gości będzie czekało 3300 miejsc parkingowych.

Centrum Posnania zostało zaprojektowane przez RTKL, światowej klasy architektów znanych z realizacji takich projektów jak Metropolis w Moskwie czy Westfield w San Francisco. Posnania wyróżniać się będzie m.in. przeszkloną fasadą, przestronnymi wnętrzami (Forum, Rotunda, Boulevard) oraz dotąd niespotykanymi w Polsce witrynami sklepowymi o podwójnej wysokości sięgającej 8 metrów. Na zewnątrz kompleksu znajdą się tarasy, ogród zimowy, fontanny i pasaże. Posnania będzie obiektem wybudowanym i zarządzanym ekologicznie – przy użyciu energooszczędnych materiałów, systemów zarządzania odpadami oraz redukcji emisji zanieczyszczeń, co pozwoli spełnić normy certyfikatu BREEAM z oceną „bardzo dobry”. Planowana zieleń dookoła i liczne ścieżki oraz udogodnienia dla rowerzystów tworzą z Posnanii miejsce przyjazne i integrujące.

Klienci otrzymają do dyspozycji darmową sieć WiFi dostępną w całym centrum z możliwością geolokalizacji danego sklepu lub samochodu na parkingu, cyfrowe mapy, możliwość płatności mobilnych.

– Wierzę, że Posnania będzie dla Poznania tym, czym Manufaktura dla Łodzi – znakiem rozpoznawczym miasta i miejscem, które wzbogaci życie gospodarcze, społeczne i kulturalne całej Wielkopolski. Wielofunkcyjność centrum oraz płynna integracja wszystkich kanałów komunikacji z klientem ustanawia nową jakość w branży centrów handlowych – dodaje Fabrice Bansay.

Apsys, będzie wystawcą jesiennej edycji Shopping Center Forum 2014. Projekty firmy będzie można zobaczyć na stoisku 2.1.

CH Posnania
Wizualizacja CH Posnania
CH Posnania
Wizualizacja CH Posnania