Szczecin: brak nowych projektów handlowych

Szczecin

W Szczecinie działa 11 centrów handlowych o łącznej powierzchni najmu 275 tys. mkw. GLA. Nasycenie powierzchnią handlową kształtuje się na poziomie 495 mkw. na tysiąc mieszkańców.

Aktualnie nie jest realizowany żaden projekt handlowy, ale prowadzone są rozmowy z potencjalnymi najemcami dla projektów rozbudowy istniejących galerii handlowych – wynika z publikacji firmy Colliers International „Centra handlowe w Szczecinie I poł. 2014”.

– Szczecin to najmniejszy rynek handlowy w grupie ośmiu aglomeracji. Działają tu tradycyjne centra handlowe, które stanowią 89 proc. całości zasobów. Znajdziemy tu także parki handlowe (5 proc.) oraz jedno centrum wyprzedażowe. Ze względu na brak nowych projektów handlowych współczynnik pustostanów utrzymuje się na niskim i stabilnym poziome 2 proc. – stwierdza Katarzyna Michnikowska, starszy analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku w Colliers International.

W Szczecinie działa 720 sklepów. Największa grupa najemców to sklepy z sektora mody (26 proc.) i usług (12 proc.). Licznie reprezentowane są także branże: restauracje i kawiarnie (11 proc.), buty, odzież i art. skórzane (10 proc.) oraz zdrowie i uroda (7 proc.). Największą liczbę sklepów posiada sieć salonów Inmedio oraz operatorzy GSM.

Pierwsze obiekty handlowe w Szczecinie powstały w drugiej połowie lat 90-tych. Rok 2003 był przełomowy, oddano wówczas do użytku pierwsze śródmiejskie Centrum Handlowe Galaxy o łącznej powierzchni najmu 42 tys. mkw. Drugie śródmiejskie centrum handlowe Galeria Kaskada (43 tys. mkw.) oddano do użytku w 2011 roku. Rok później powstał Outlet Park Szczecin – pierwsze wyprzedażowe centrum aglomeracji szczecińskiej.

Reklama

Galeria Jurajska