Zakupy u jubilera, fot. Shutterstock

FootFall Indeks Polska w ostatnim tygodniu spadł o 11,2 proc. w porównaniu z ubiegłym tygodniem. W skali rok do roku odwiedzalność w centrach handlowych także zmalała o 3 proc. Skumulowana strata wyniosła 6,5 proc. – podała firma Experian.

– Frekwencja w polskich centrach handlowych w tym roku różni się od lat poprzednich. W tym tygodniu możemy zaobserwować znaczący spadek odwiedzalności w galeriach handlowych, który w porównaniu z ubiegłym tygodniem zmalał o ponad 11 proc. Wpływa na to ma mnóstwo wydarzeń sportowych, które w zaciszu domowym śledzi wiele osób, m.in. Wimbledon, Tour De France i Mundial. To przez to wielu klientów straciły centra handlowe. Mnóstwo osób woli też wydać swoje pieniądze podczas wyjazdów na wakacjach – informują analitycy Experian.

Odwiedzalność obiektów handlowych może wzrosnąć w przyszłym tygodniu, w którym rozpocznie się ostatnia fala wyprzedaży. Wielu klientów wciąż bowiem czeka na zakupy w możliwie najniższych cenach. Kiedy produkty popularnych marek realnie będą tańsze nawet o 70-80 proc.

Irlandzka firma badawcza Experian plc. prowadzi cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych. Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych. Dzięki nim właściciele centrów handlowych oraz ich najemcy wiedzą, jakie są preferencje klientów – ile osób odwiedza obiekt, w jakich godzinach i na jakich zasadach korzystają z parkingu.